Warunki zabudowy lub ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego
  Sprawę załatwia 
 
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 11, tel. 87 520 21 57. 
 
Dokumenty od wnioskodawcy 
  
 1. Wniosek o wydanie decyzji wraz z załącznikami: 
 - 2 kopie mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000, a dla inwestycji liniowych także w skali 1:2000, obejmującej teren, którego wniosek dotyczy i obszar (nie mniejszy niż trzykrotna szerokość frontu działki, nie mniej jednak niż 50 m), przy budynku mieszkalnym do 70 m2 nie więcej jak 200 m, z zaznaczeniem obszaru na który inwestycja będzie oddziaływać, z oznaczeniem granic terenu objętego wnioskiem (Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej w Olecku, ul. Kolejowa 32) 
 - plan zagospodarowania terenu opracowana na kopii mapy zasadniczej z zaznaczonymi granicami terenu objętego wnioskiem (granice działki / działek / terenu), wskazaniu lokalizacji inwestycji, powierzchnią biologicznie czynną, powierzchnią podlegającą przekształceniu; 
 - dokumenty zaświadczające, że istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla danego zamierzenia inwestycyjnego  lub umowy dotyczące zagwarantowania wykonania uzbrojenia terenu, zawarte pomiędzy gestorem sieci a inwestorem  
 - decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (dla przedsięwzięć, mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko) 
 - dokument potwierdzający posiadanie gospodarstwa rolnego i jego powierzchnię (jedynie w przypadku występowania o wydanie decyzji związanej z gospodarstwem rolnym). 
 2. Pełnomocnictwo dla osoby upoważnionej, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika. 
 3. Dowód dokonania należnej opłaty skarbowej. 
 
Forma załatwienia sprawy 
 
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy. 
 
Termin załatwienia sprawy 
 
 •	65 dni – w przypadku decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego; 
•	21 dni – w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej wolno stojącego maksymalnie dwukondygnacyjnego budynku mieszkalnego jednorodzinnego o powierzchni zabudowy do 70 m2, którego obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których został zaprojektowany, a budowa jest prowadzona, aby zaspokoić potrzeby mieszkaniowe inwestora; 
•	90 dni – w pozostałych przypadkach decyzji o warunkach zabudowy. 
W praktyce termin ten może być dłuższy, ponieważ nie wlicza się do niego terminów przewidzianych na uzyskanie uzgodnień i opinii czy okresów zawieszenia postępowania. Wydanie decyzji może się również opóźnić np. z winy strony lub przyczyn niezależnych od urzędu. 
 
 
Opłata skarbowa: 
  
- 17 zł - za dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnika 
 - 598 zł - za wydanie decyzji o warunkach zabudowy / o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - zobowiązany wnioskodawca nie będący właścicielem nieruchomości, na której planowana jest inwestycja 
 - 56 zł - za przeniesienie decyzji na rzecz innego podmiotu - nie podlegają opłacie skarbowej: dokonanie czynności urzędowej, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego – art. 2 ust. 1 pkt 2) ustawy o opłacie skarbowej. 
 
Opłaty skarbowej należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego  
w Olecku lub bezpośrednio w kasie Urzędu. 
 
Na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Olecku www.um.olecko.pl w Urzędzie Miejskim znajduje się numer rachunku bankowego. 
 
Tryb odwoławczy: 
 Od decyzji służy odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Olecka do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, w terminie 14 dni od daty doręczenia. 
 
 Dodatkowe informacje: 
 
 - kopie map zasadniczych można uzyskać w Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej w Olecku, ul. Kolejowa 32. 
 - dla tego samego terenu decyzję o warunkach zabudowy można wydać więcej niż jednemu wnioskodawcy, doręczając odpis decyzji do wiadomości pozostałym wnioskodawcom i właścicielowi nieruchomości. 
 - w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów zgodnie z art. 52 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni (zgodnie z art. 64 § 2 kpa). Nieuzupełnienie dokumentacji w ww. terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpoznania 
- druki wniosków dostępne są na stronie: bip.um.olecko.pl – Druki do pobrania - Warunki Zabudowy  
 
Podstawa prawna 
 
 - ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 
 - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, 
 - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. 
  Data wprowadzenia: 2003-10-06 2124 Data upublicznienia: 2003-10-06 Art. czytany: 36648 razy
  
 |  
 
 |