| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Wydziały Urzędu Miejskiego   Wydział Budownictwa, Inwestycji i Planowania (archiwum)
 |  
| 
 |  
Zadania wydziału
  Wydział Budownictwa, Inwestycji i Planowania 
Siedziba: Plac Wolności 3 
Kierownik wydziału - Alicja Szałkowska 
Tel. 87 307 03 02  
 
Do zakresu działania Wydziału należy: 
 
1)planowanie,  przygotowanie,  realizacja  i  rozliczanie zadań  inwestycyjnych  i  remontowych w zakresie: 
a)zaopatrzenia w energię elektryczną, 
b)kanalizacji deszczowej, 
c)wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych, 
d)gminnych dróg i mostów, 
e)urządzeń sportowo-rekreacyjnych, 
f)budownictwa komunalnego i socjalnego, 
g)budowa pomników i innych obiektów upamiętniających historyczne miejsca, wydarzenia, fakty oraz postacie, 
h)infrastruktury telekomunikacyjnej, 
i)monitoringu miejskiego; 
j)infrastruktury edukacyjnej, 
k)infrastruktury oświetleniowej, 
l)infrastruktury  społecznej,  kulturalnej,  administracji  publicznej  i  bezpieczeństwa  publicznego; 
2)określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót; 
3)koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych; 
4)ustalanie kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok; 
5)wybór wykonawcy robót w trybie zamówień publicznych i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług; 
6)przygotowywanie  umów  lub  pełnomocnictw  z  zakresu  obowiązków  i  odpowiedzialności  inspektora nadzoru inwestorskiego; 
7)wykonywanie  funkcji  inwestora  bezpośredniego  w  stosunku  do  inwestycji  i  remontów podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy; 
8)koordynowanie działań związanych z przebiegiem robót, o których mowa w pkt 10; 
9)przekazywanie do użytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez: 
a)sprawdzenie kalkulacji przedkładanych przez wykonawcę, 
b)sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i remontów, 
c)wyegzekwowanie  od  projektanta  lub  wykonawcy  należnych  odszkodowań  lub  kar umownych, 
d)sporządzanie  projektów  uchwał  i  zarządzeń  w  sprawie  przekazania  inwestycji  do użytkowania, 
e)organizowanie lub udział w przeglądach gwarancyjnych; 
10)opiniowanie  zamierzeń  inwestycyjnych  innych  inwestorów  w  zakresie  zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi; 
11)udział  w  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  na  zadania  należące  do właściwości wydziału; 
12)sporządzanie  i  aktualizowanie  studium  uwarunkowań  i  kierunków  zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy; 
13)sporządzanie prognozy oddziaływania na środowisko miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego  i  studium uwarunkowań  i  kierunków  zagospodarowania  przestrzennego miasta i gminy; 
14)przeznaczanie  gruntów  na  cele  nierolnicze  w  ramach  opracowanych  planów zagospodarowania przestrzennego; 
15)sporządzanie i zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego; 
16)uzgadnianie projektów planów miejscowych i opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i   kierunków   zagospodarowania   przestrzennego   gmin   sąsiednich   oraz   planów zagospodarowania przestrzennego województwa; 
17)wydawanie  wypisów  i  wyrysów,  zaświadczeń  z  miejscowego  planu   zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy; 
18)prowadzenie  rejestru  planów  miejscowych,  gromadzenie  materiałów  związanych  z  tymi planami oraz właściwe ich przechowywanie; 
19)wydawanie   decyzji   o   warunkach   zabudowy   i   zagospodarowania   terenu,   decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego  oraz stwierdzanie ich wygaśnięcia; 
20)prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego; 
21)prowadzenie negocjacji warunków wprowadzenia zadania rządowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; 
22)opiniowanie  zgodności  proponowanego  podziału  nieruchomości  z  ustaleniami  planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi; 
23)organizowanie  pracy,  trybu  działania  i  posiedzeń  gminnej  komisji  urbanistyczno-architektonicznej; 
24)nakazywanie  właścicielowi  gruntu  przywrócenie  stanu  poprzedniego  lub  wykonanie  urządzeń zabezpieczających  szkodom,  gdy  spowodowana przez  niego  zmiana  stanu  wody  na  gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie; 
25)zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli. 
26)sporządzanie sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji na terenie gminy; 
27)realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i  o  wolontariacie  oraz  uchwały  Rady  Miejskiej  w  Olecku  w  sprawie  rocznego  programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi; 
28)prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków; 
29)podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek; 
30)prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału; 
31)prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału; 
32)zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Inspektora Ochrony Danych; 
33)prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału; 
34)współpraca  z  Wydziałem  Strategii  i  Rozwoju  w  zakresie  opracowywania  dokumentów strategicznych gminy; 
35)prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym; 
36)współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału; 
37)opiniowanie  koncesji  na  poszukiwanie,  rozpoznawanie  i  wydobywanie  kopalin  pospolitych zgodnie z ustawą –Prawo geologiczne i górnicze.
  Data wprowadzenia: 2003-06-30 0947 Data upublicznienia: 2003-06-30 Art. czytany: 8931 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: Tomasz Bellon Autor dokumentu: Teresa Sojko
 |  
| 
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |