Zadania wydziału 2003-06-30 0947 Art. czytany: 8418 razy Wydział Budownictwa, Inwestycji i Planowania Siedziba: Plac Wolności 3 Kierownik wydziału - Alicja Szałkowska Tel. 87 307 03 02 Do zakresu działania Wydziału należy: 1)planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych w zakresie: a)zaopatrzenia w energię elektryczną, b)kanalizacji deszczowej, c)wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych, d)gminnych dróg i mostów, e)urządzeń sportowo-rekreacyjnych, f)budownictwa komunalnego i socjalnego, g)budowa pomników i innych obiektów upamiętniających historyczne miejsca, wydarzenia, fakty oraz postacie, h)infrastruktury telekomunikacyjnej, i)monitoringu miejskiego; j)infrastruktury edukacyjnej, k)infrastruktury oświetleniowej, l)infrastruktury społecznej, kulturalnej, administracji publicznej i bezpieczeństwa publicznego; 2)określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót; 3)koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych; 4)ustalanie kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok; 5)wybór wykonawcy robót w trybie zamówień publicznych i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług; 6)przygotowywanie umów lub pełnomocnictw z zakresu obowiązków i odpowiedzialności inspektora nadzoru inwestorskiego; 7)wykonywanie funkcji inwestora bezpośredniego w stosunku do inwestycji i remontów podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy; 8)koordynowanie działań związanych z przebiegiem robót, o których mowa w pkt 10; 9)przekazywanie do użytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów poprzez: a)sprawdzenie kalkulacji przedkładanych przez wykonawcę, b)sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i remontów, c)wyegzekwowanie od projektanta lub wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych, d)sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie przekazania inwestycji do użytkowania, e)organizowanie lub udział w przeglądach gwarancyjnych; 10)opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi; 11)udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału; 12)sporządzanie i aktualizowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy; 13)sporządzanie prognozy oddziaływania na środowisko miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy; 14)przeznaczanie gruntów na cele nierolnicze w ramach opracowanych planów zagospodarowania przestrzennego; 15)sporządzanie i zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego; 16)uzgadnianie projektów planów miejscowych i opiniowanie projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiednich oraz planów zagospodarowania przestrzennego województwa; 17)wydawanie wypisów i wyrysów, zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy; 18)prowadzenie rejestru planów miejscowych, gromadzenie materiałów związanych z tymi planami oraz właściwe ich przechowywanie; 19)wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz stwierdzanie ich wygaśnięcia; 20)prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego; 21)prowadzenie negocjacji warunków wprowadzenia zadania rządowego do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego; 22)opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego oraz przepisami szczególnymi; 23)organizowanie pracy, trybu działania i posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej; 24)nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie; 25)zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli. 26)sporządzanie sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji na terenie gminy; 27)realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi; 28)prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków; 29)podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek; 30)prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału; 31)prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału; 32)zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Inspektora Ochrony Danych; 33)prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału; 34)współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy; 35)prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym; 36)współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału; 37)opiniowanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych zgodnie z ustawą –Prawo geologiczne i górnicze. |