| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Wydziały Urzędu Miejskiego   Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami (archiwum)
 |  
| 
 |  
Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami
  Do zadań Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami należy: 
1)	promocja intensyfikacji i modernizacji  struktury produkcji rolniczej; 
2)	współpraca ze służbą ochrony roślin i nasiennictwa w zakresie ochrony roślin; 
3)	współdziałanie ze służbą doradczą i samorządem rolniczym w zakresie ustalania strat w    uprawach, spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi; 
4)	wydawanie zezwoleń i nadzór nad uprawą maku i konopi; 
5)	ochrona zwierząt gospodarskich; 
6)	współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt;  
7)	powoływanie w drodze administracyjnej rzeczoznawców do oszacowania zwierząt oraz   zniszczonych z nakazu organu Inspekcji Weterynaryjnej produktów pochodzenia zwierzęcego i   sprzętu; 
8)	nadzór nad łowiectwem, prowadzenie spraw w zakresie ustalania wysokości szkód łowieckich; 
9)	utrzymanie i konserwacja gminnych urządzeń melioracji wodnych; 
10)	nadzór i organizacja prac interwencyjnych i publicznych w zakresie konserwacji gminnych urządzeń melioracji wodnych; 
11)	zatwierdzanie ugody w sprawach zmiany stosunków wodnych na gruntach rolnych; 
12)	odszkodowania za wyznaczone części nieruchomości przyległych do wód publicznych objętych powszechnym korzystaniem 
13)	rozstrzyganie sporów o przywrócenie do stanu poprzedniego stosunków wodnych na gruntach rolnych; 
14)	współpraca z wydziałem EK przy organizacji dożynek gminnych; 
15)	przeprowadzanie spisu rolnego; 
16)	opracowania geodezyjne i kartograficzne gminnego zasobu nieruchomości; 
17)	zatwierdzanie podziałów geodezyjnych nieruchomości; 
18)	przygotowywanie projektów i wniosków w sprawie wymiany gruntów; 
19)	rozgraniczanie nieruchomości; 
20)	gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości: 
a)	ewidencjonowanie gruntów z gminnego zasobu nieruchomości, 
b)	sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w tym sprzedaż lokali, 
c)	oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste, 
d)	oddawanie nieruchomości w trwały zarząd samorządowym jednostkom organizacyjnym, 
e)	wydzierżawianie i użyczanie  gruntów, 
f)	zamiana nieruchomości, 
g)	pierwokup nieruchomości, 
h)	aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu    nieruchomości gruntowych, 
i)	zmiana wysokości udziałów właścicieli lokali mieszkalnych w nieruchomościach wspólnych w wyniku nowych inwentaryzacji, przebudowy, nadbudowy lub rozbudowy, 
j)	prowadzenie rejestrów aktów notarialnych, decyzji administracyjnych i umów dzierżawy, 
k)	wnoszenie nieruchomości jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek, 
l)	darowizny  nieruchomości, 
m)	obciążanie nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi, 
21)	regulacja stanów wieczysto-księgowych; 
22)	ustalanie opłat adiacenckich; 
23)	ustalanie opłat planistycznych; 
24)	powiększanie zasobu nieruchomości gminy poprzez nabycie w obrocie cywilnoprawnym lub w trybie administracyjnym ; 
25)	przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości; 
26)	przejmowanie gruntów zajętych pod drogi gminne i ustalanie wysokości odszkodowania; 
27)	nazewnictwo miejscowości, osiedli, placów, ulic i obiektów fizjograficznych; 
28)	 numeracja nieruchomości; 
29)	ewidencja środków trwałych gruntów; 
30)	wymiar niepodatkowych dochodów gminy z tytułu sprzedaży, użytkowania wieczystego,      trwałego zarządu, dzierżawy, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo      własności nieruchomości, opłat adiacenckich, opłat planistycznych, służebności gruntowych; 
31)	sporządzanie sprawozdań  z zakresu zadań wydziału; 
32)	sporządzanie miesięcznych zestawień ilościowo-wartościowych obrotu gruntami z gminnego zasobu nieruchomości; 
33)	sporządzanie miesięcznych informacji o stanie gruntów w bezpośrednim zarządzie gminy do ustalenia podatków lokalnych; 
34)	prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania  wydziału; 
35)	współdziałanie z innymi wydziałami w sprawie    pozyskiwania  środków finansowych zewnętrznych w tym  unijnych; 
36)	współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy; 
37)	udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania  należące do      właściwości wydziału; 
38)	realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały rady w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi; 
39)	współpraca z Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną S.A. w Olsztynie; 
40)	scalanie i podział nieruchomości; 
41)	tworzenie, aktualizacja i udostępnianie elektronicznych baz danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów; 
42)	podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek; 
43)	prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału; 
44)	prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym; 
45)	sporządzanie planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości; 
46)	opiniowanie w sprawie nałożenia obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchnicznej warstwy gleby; 
47)	opiniowanie w sprawach związanych z rekultywacją gruntów; 
48)	zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Administratora Bezpieczeństwa Informacji; 
49)	prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału; 
50)	udostępnianie nieruchomości stanowiących własność Gminy na potrzeby infrastruktury technicznej z wyłączeniem terenów zajętych pod drogi wewnętrzne i ciągi komunikacyjne; 
51)	współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału. 
 
  Data wprowadzenia: 2003-06-27 1425 Data upublicznienia: 2003-06-27 Art. czytany: 8829 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: Tomasz Bellon
 |  
| 
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |