Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami 2003-06-27 1425 Art. czytany: 8313 razy Do zadań Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami należy: 1) promocja intensyfikacji i modernizacji struktury produkcji rolniczej; 2) współpraca ze służbą ochrony roślin i nasiennictwa w zakresie ochrony roślin; 3) współdziałanie ze służbą doradczą i samorządem rolniczym w zakresie ustalania strat w uprawach, spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi; 4) wydawanie zezwoleń i nadzór nad uprawą maku i konopi; 5) ochrona zwierząt gospodarskich; 6) współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt; 7) powoływanie w drodze administracyjnej rzeczoznawców do oszacowania zwierząt oraz zniszczonych z nakazu organu Inspekcji Weterynaryjnej produktów pochodzenia zwierzęcego i sprzętu; 8) nadzór nad łowiectwem, prowadzenie spraw w zakresie ustalania wysokości szkód łowieckich; 9) utrzymanie i konserwacja gminnych urządzeń melioracji wodnych; 10) nadzór i organizacja prac interwencyjnych i publicznych w zakresie konserwacji gminnych urządzeń melioracji wodnych; 11) zatwierdzanie ugody w sprawach zmiany stosunków wodnych na gruntach rolnych; 12) odszkodowania za wyznaczone części nieruchomości przyległych do wód publicznych objętych powszechnym korzystaniem 13) rozstrzyganie sporów o przywrócenie do stanu poprzedniego stosunków wodnych na gruntach rolnych; 14) współpraca z wydziałem EK przy organizacji dożynek gminnych; 15) przeprowadzanie spisu rolnego; 16) opracowania geodezyjne i kartograficzne gminnego zasobu nieruchomości; 17) zatwierdzanie podziałów geodezyjnych nieruchomości; 18) przygotowywanie projektów i wniosków w sprawie wymiany gruntów; 19) rozgraniczanie nieruchomości; 20) gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości: a) ewidencjonowanie gruntów z gminnego zasobu nieruchomości, b) sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w tym sprzedaż lokali, c) oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste, d) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd samorządowym jednostkom organizacyjnym, e) wydzierżawianie i użyczanie gruntów, f) zamiana nieruchomości, g) pierwokup nieruchomości, h) aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości gruntowych, i) zmiana wysokości udziałów właścicieli lokali mieszkalnych w nieruchomościach wspólnych w wyniku nowych inwentaryzacji, przebudowy, nadbudowy lub rozbudowy, j) prowadzenie rejestrów aktów notarialnych, decyzji administracyjnych i umów dzierżawy, k) wnoszenie nieruchomości jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek, l) darowizny nieruchomości, m) obciążanie nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi, 21) regulacja stanów wieczysto-księgowych; 22) ustalanie opłat adiacenckich; 23) ustalanie opłat planistycznych; 24) powiększanie zasobu nieruchomości gminy poprzez nabycie w obrocie cywilnoprawnym lub w trybie administracyjnym ; 25) przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości; 26) przejmowanie gruntów zajętych pod drogi gminne i ustalanie wysokości odszkodowania; 27) nazewnictwo miejscowości, osiedli, placów, ulic i obiektów fizjograficznych; 28) numeracja nieruchomości; 29) ewidencja środków trwałych gruntów; 30) wymiar niepodatkowych dochodów gminy z tytułu sprzedaży, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, dzierżawy, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, opłat adiacenckich, opłat planistycznych, służebności gruntowych; 31) sporządzanie sprawozdań z zakresu zadań wydziału; 32) sporządzanie miesięcznych zestawień ilościowo-wartościowych obrotu gruntami z gminnego zasobu nieruchomości; 33) sporządzanie miesięcznych informacji o stanie gruntów w bezpośrednim zarządzie gminy do ustalenia podatków lokalnych; 34) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału; 35) współdziałanie z innymi wydziałami w sprawie pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych w tym unijnych; 36) współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy; 37) udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału; 38) realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały rady w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi; 39) współpraca z Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną S.A. w Olsztynie; 40) scalanie i podział nieruchomości; 41) tworzenie, aktualizacja i udostępnianie elektronicznych baz danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów; 42) podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek; 43) prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału; 44) prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym; 45) sporządzanie planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości; 46) opiniowanie w sprawie nałożenia obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchnicznej warstwy gleby; 47) opiniowanie w sprawach związanych z rekultywacją gruntów; 48) zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Administratora Bezpieczeństwa Informacji; 49) prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału; 50) udostępnianie nieruchomości stanowiących własność Gminy na potrzeby infrastruktury technicznej z wyłączeniem terenów zajętych pod drogi wewnętrzne i ciągi komunikacyjne; 51) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału. |