Zakres obowiązków
  Kontakt: Urząd Miejski w Olecku, Plac Wolności 1, pokój Nr 8, telefon 87 520 12 01  
 
Zakres obowiązków pracownika: 
 
1. Dokonywanie analizy oceny wyposażenia oraz potrzeb sprzętowo – technicznych jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych. 
2. Zapewnienie jednostek OSP w normatywny sprzęt i urządzenia pożarnicze. 
3. Nadzór i kontrola nad stanem technicznym, prawidłową eksploatacją, bieżącym utrzymaniem, modernizacją oraz właściwą gospodarką mieniem w jednostkach OSP (ewidencja, użytkowanie, przechowywanie, konserwacja, badania techniczne). 
4. Prowadzenie dokumentacji rozliczania zużycia materiałów pędnych pojazdów OSP i innego sprzętu silnikowego.  
5. Wydawanie i rozliczanie kart drogowych i kart pracy urządzeń. 
6. Rozliczanie w uzgodnieniu z Powiatowym Stanowiskiem Kierowania i Dowodzenia Państwowej Straży Pożarnej w Olecku ekwiwalentu wypłaconego strażakom OSP za udział w działaniach ratowniczo – gaśniczych. 
7. Prowadzenie wykazu członków OSP oraz spraw w zakresie: 
a) ubezpieczenia majątku gminy znajdującego się w jednostkach OSP, 
b) okresowych badań lekarskich członków OSP biorących udział w działaniach ratowniczo – gaśniczych, 
c) ubezpieczenia członków OSP. 
8. Opracowywanie wniosków do budżetu w zakresie środków niezbędnych na zapewnienie utrzymania jednostek OSP oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu. 
9. Prowadzenie oraz branie udziału w postępowaniach związanych z ustaleniem wysokości rekompensat z tytułu uszczerbku na zdrowiu członkom jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych. 
10. Współpraca z organami Policji, Państwowej Straży Pożarnej oraz Zarządem Miejsko - Gminnym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami w zakresie pozyskiwania środków finansowych na utrzymanie gotowości bojowej jednostek OSP. 
11. Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Urzędzie Miejskim:   
a) organizowanie badań lekarskich pracowników we współpracy ze stanowiskiem ds. kadr, 
b) organizowanie badań lekarskich członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Olecko,  
c) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp i ppoż. na wszystkich stanowiskach pracy Urzędu Miejskiego, 
d) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń, 
e) szkolenie pracowników w zakresie bhp, 
f) udział w dochodzeniach wypadkowych ustalanie przyczyn wypadku przy pracy oraz sporządzanie stosownych dokumentów, 
g) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji postępowań powypadkowych i odszkodowawczych pracowników urzędu oraz członków OSP, 
h) opracowywanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy, 
i) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bhp  oraz sporządzenie w tym zakresie stosownych sprawozdań i zaleceń. 
12. Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału. 
13. Nadzór nad funkcjonowaniem Kancelarii Informacji Niejawnych. 
14. Opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego oraz  
      porozumień i innych dokumentów wynikających z wykonywanych obowiązków. 
  Data wprowadzenia: 2021-06-04 1404 Data upublicznienia: 2021-06-04 Art. czytany: 2022 razy
  
 |  
 
 |