Zakres obowiązków 2021-06-04 1404 Art. czytany: 1526 razy Kontakt: Urząd Miejski w Olecku, Plac Wolności 1, pokój Nr 8, telefon 87 520 12 01 Zakres obowiązków pracownika: 1. Dokonywanie analizy oceny wyposażenia oraz potrzeb sprzętowo – technicznych jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych. 2. Zapewnienie jednostek OSP w normatywny sprzęt i urządzenia pożarnicze. 3. Nadzór i kontrola nad stanem technicznym, prawidłową eksploatacją, bieżącym utrzymaniem, modernizacją oraz właściwą gospodarką mieniem w jednostkach OSP (ewidencja, użytkowanie, przechowywanie, konserwacja, badania techniczne). 4. Prowadzenie dokumentacji rozliczania zużycia materiałów pędnych pojazdów OSP i innego sprzętu silnikowego. 5. Wydawanie i rozliczanie kart drogowych i kart pracy urządzeń. 6. Rozliczanie w uzgodnieniu z Powiatowym Stanowiskiem Kierowania i Dowodzenia Państwowej Straży Pożarnej w Olecku ekwiwalentu wypłaconego strażakom OSP za udział w działaniach ratowniczo – gaśniczych. 7. Prowadzenie wykazu członków OSP oraz spraw w zakresie: a) ubezpieczenia majątku gminy znajdującego się w jednostkach OSP, b) okresowych badań lekarskich członków OSP biorących udział w działaniach ratowniczo – gaśniczych, c) ubezpieczenia członków OSP. 8. Opracowywanie wniosków do budżetu w zakresie środków niezbędnych na zapewnienie utrzymania jednostek OSP oraz sporządzanie sprawozdań z realizacji budżetu. 9. Prowadzenie oraz branie udziału w postępowaniach związanych z ustaleniem wysokości rekompensat z tytułu uszczerbku na zdrowiu członkom jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych. 10. Współpraca z organami Policji, Państwowej Straży Pożarnej oraz Zarządem Miejsko - Gminnym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami w zakresie pozyskiwania środków finansowych na utrzymanie gotowości bojowej jednostek OSP. 11. Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Urzędzie Miejskim: a) organizowanie badań lekarskich pracowników we współpracy ze stanowiskiem ds. kadr, b) organizowanie badań lekarskich członków jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Olecko, c) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp i ppoż. na wszystkich stanowiskach pracy Urzędu Miejskiego, d) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń, e) szkolenie pracowników w zakresie bhp, f) udział w dochodzeniach wypadkowych ustalanie przyczyn wypadku przy pracy oraz sporządzanie stosownych dokumentów, g) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji postępowań powypadkowych i odszkodowawczych pracowników urzędu oraz członków OSP, h) opracowywanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy, i) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bhp oraz sporządzenie w tym zakresie stosownych sprawozdań i zaleceń. 12. Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału. 13. Nadzór nad funkcjonowaniem Kancelarii Informacji Niejawnych. 14. Opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego oraz porozumień i innych dokumentów wynikających z wykonywanych obowiązków. |