Przetarg nieograniczony na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Olecko
  Ogłoszenie o zamówieniu 
(Dyrektywa 2004/18/WE) 
Sekcja I : Instytucja zamawiająca 
I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe: 
Oficjalna nazwa: Gmina Olecko Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest 
znany) _____ 
Adres pocztowy: Plac Wolności 3 
Miejscowość: Olecko Kod pocztowy: 19-400 Państwo: Polska (PL) 
Punkt kontaktowy: 19-400 Olecko, Plac Wolności 3 Tel.: +48 875202383 
Osoba do kontaktów: Marta Witkowska, Joanna Sagun 
E-mail: [email protected] Faks: +48 875202558 
Adresy internetowe: (jeżeli dotyczy) 
Ogólny adres instytucji zamawiającej/ podmiotu zamawiającego: (URL) www.olecko.pl 
Adres profilu nabywcy: (URL) _____ 
Dostęp elektroniczny do informacji: (URL) _____ 
Elektroniczne składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału: (URL) _____ 
Więcej informacji można uzyskać pod adresem 
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.I) 
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz 
dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem 
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.II) 
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres 
Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e) Inny (proszę wypełnić załącznik A.III) 
I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej 
Ministerstwo lub inny organ krajowy lub federalny, w tym jednostki regionalne i lokalne 
Agencja/urząd krajowy lub federalny 
Organ władzy regionalnej lub lokalnej 
Agencja/urząd regionalny lub lokalny 
Podmiot prawa publicznego 
Instytucja/agencja europejska lub organizacja międzynarodowa 
Inna: (proszę określić) 
I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności 
Ogólne usługi publiczne 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 2 / 27 
Obrona 
Porządek i bezpieczeństwo publiczne 
Środowisko 
Sprawy gospodarcze i finansowe 
Zdrowie 
Budownictwo i obiekty komunalne 
Ochrona socjalna 
Rekreacja, kultura i religia 
Edukacja 
Inny: (proszę określić) 
I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających 
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: 
tak nie 
więcej informacji o tych instytucjach zamawiających można podać w załączniku A 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 3 / 27 
Sekcja II : Przedmiot zamówienia 
II.1) Opis : 
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą : 
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Olecko 
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub 
świadczenia usług : 
Wybrać wyłącznie jedną kategorię – roboty budowlane, dostawy lub usługi – która najbardziej odpowiada 
konkretnemu przedmiotowi zamówienia lub zakupu 
Roboty budowlane Dostawy Usługi 
Wykonanie 
Zaprojektowanie i wykonanie 
Wykonanie, za pomocą dowolnych 
środków, obiektu budowlanego 
odpowiadającego wymogom 
określonym przez instytucję 
zamawiającą 
Kupno 
Dzierżawa 
Najem 
Leasing 
Połączenie powyższych form 
Kategoria usług: nr: 16 
Zob. kategorie usług w załączniku 
C1 
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług : 
_____ 
Kod NUTS: PL623 
II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu 
zakupów (DSZ): 
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego 
Ogłoszenie dotyczy zawarcia umowy ramowej 
Ogłoszenie dotyczy utworzenia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) 
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej : (jeżeli dotyczy) 
Umowa ramowa z kilkoma wykonawcami Umowa ramowa z jednym wykonawcą 
Liczba : _____ 
albo 
(jeżeli dotyczy) liczba maksymalna : _____ uczestników planowanej umowy ramowej 
Czas trwania umowy ramowej 
Okres w latach : _____ albo w miesiącach : _____ 
Uzasadnienie dla umowy ramowej, której czas trwania przekracza okres czterech lat : 
_____ 
Szacunkowa całkowita wartość zakupów w całym okresie obowiązywania umowy ramowej (jeżeli 
dotyczy, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) 
Szacunkowa wartość bez VAT : _____ Waluta : 
albo 
Zakres: między : _____ : i : _____ : Waluta : 
Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone : (jeżeli jest znana) 
_____ 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 4 / 27 
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu : 
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych 
na terenie Gminy Olecko i przekazanie ich do Dobrowolnego Punktu Odbioru Odpadów w Olecku przy ulicy 
Kościuszki należącego do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Siedliskach k/Ełku 
prowadzonej przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Odpadami „EKO-MAZURY” Sp. z o.o. w Siedliskach z III 
sektorów, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ ; 
2. Wykonawca zobowiązany jest do obierania każdej ilości odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości 
zamieszkałych i niezamieszkałych zgromadzonych w pojemnikach (workach) określonych w Regulaminie 
utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Olecko. 
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany pojemności opróżnianych pojemników oraz punktów odbioru 
odpadów i częstotliwości wywozu, określonych w załącznikach nr 2 i 3 do SIWZ. W przypadku ujawnienia 
nieruchomości, które nie są ujęte do odbioru odpadów, Wykonawca ma obowiązek informowania o tym 
Zamawiającego. 
4. Wykonawca nie będzie regulował należności za dostarczone odpady do Dobrowolnego Punktu Odbioru 
Odpadów w Olecku. Obciążenie te opłacane będzie przez Zamawiającego. 
5. Wykonawca będzie odbierać odpady komunalne z podziałem na następujące frakcje: 
1) ZMIESZANE- odpady komunalne nie poddane selektywnemu zbieraniu, 
2) SUCHE- odpady pozostałe po wydzieleniu odpadów ulegających biodegradacji: makulatura gazetowa, 
papier, karton, pampersy, wszelkiego rodzaju tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe „tetrapack”, 
opakowania z metali żelaznych, opakowania z metali nieżelaznych, różne opakowania, tekstylia, odpady 
szklane, pozostałe odpady z gospodarstw domowych, oprócz odpadów niebezpiecznych, 
3) MOKRE- odpady organiczne: odpady kuchenne, resztki i obierki z owoców i warzyw, skoszona trawa i 
zgrabione liście, rośliny, ziemia po kwiatach, trociny, drewno (o gabarytach umożliwiających umieszczenie 
w pojemniku lub worku), zużyte ręczniki papierowe i chusteczki higieniczne, fusy z kawy i herbaty, skorupki 
jajek, mokry papier lub karton (karton i papier bez dodatków innych materiałów np. folii), pozostałości po 
domowej „hodowli” zwierząt (psów, kotów, ptaków, gryzoni), inne odpady nadające się do kompostowania, czyli 
biodegradowalne, 
4) ODPADY WIELOGABARYTOWE I PROBLEMOWE– należy przez to rozumieć odpady komunalne, które 
ze względu na swoje rozmiary i masę, nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach przeznaczonych 
do zbierania odpadów komunalnych oraz odpady typu: przeterminowane leki, chemikalia, sprzęt elektroniczny, 
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte baterie, odpady 
budowlane i rozbiórkowe. 
5) POPIÓŁ. 
6. 1) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania odpadów komunalnych (zbieranych selektywnie i 
zmieszanych) zgodnie z harmonogramem odbioru, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ . Na kolejne lata 
realizacji zamówienia obowiązujący harmonogram Zamawiający dostarczy Wykonawcy na miesiąc przed datą 
jego obowiązywania. 
2) Odpady zbierane w sposób selektywny (dotyczy to frakcji mokre i suche) i odpady zmieszane odbierane 
będą w odrębnych terminach ustalonych w harmonogramie. 
3) Pozostałe odpady zbierane w sposób selektywny, w tym odpady wielogabarytowe, niebezpieczne, 
zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny (zwane w formularzu ofertowym odpadami wielogabarytowymi i 
problemowymi). Wykonawca odbierać będzie zgodnie z częstotliwością określoną w Formularzu Ofertowym. 
4) Popiół odbierać należy zgodnie z częstotliwością określoną w Formularzu Ofertowym. 
5) Zapełnione kontenery Kp-7 należy odbierać po bezpośrednim indywidualnym zgłoszeniu przez właściciela 
kontenera. 
6) Wyposażenia przystanków komunikacyjnych położonych na terenach gminnych w pojemniki (ok. 30 sztuk) 
oraz ich opróżnianie - według potrzeb. 
7) Częstotliwość odbioru odpadów z nieruchomości wielorodzinnych będzie ustalana między Wykonawcą a 
Zarządcą lub Administratorem zarządzającym nieruchomością – 2-3 razy w tygodniu. 
7. Wykonawca odbierze odpady zgodnie z podziałem na poszczególne frakcje. Zmieszanie odpadów 
spowoduje obciążenia wykonawcy karą pieniężną w wysokości od 10 000 zł do 50 000 zł, zgodnie z art. 9x, 
ust.1, pkt.2 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 5 / 27 
8. Za szkody spowodowane osobom trzecim w trakcie realizacji zamówienia odpowiada Wykonawca. 
9. 1) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania systemu monitorowania pozycji pojazdów GPS 
(pozycjonowanie pojazdów w czasie rzeczywistym oraz archiwalne odwzorowanie przebiegu tras w tym 
postojów, zatrzymań, prędkości, pobytu w zdefiniowanych miejscach, przejazdu trasą poszczególnych 
pojazdów). System monitorowania powinien być sprawny przez cały okres trwania umowy. 
2) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu i Związkowi Międzygminnemu „Gospodarka 
Komunalna” w Ełku aktualnego hasła dostępu do systemu monitorowania pozycji pojazdów GPS 
wykorzystywanych w realizacji zamówienia. 
3) Pojazdy wyposażone w GPS powinny być oznakowane tak, aby Zamawiający mógł odróżnić (na podglądzie) 
w systemie monitorowania GPS pojazdy odbierające poszczególne frakcje odpadów wymienione w pkt. 3.5. 
Instrukcji dla Wykonawców. 
10. Wykonawca zapewni możliwość zaopatrzenia właścicieli nieruchomości w pojemniki. Koszt sprzedaży 
lub dzierżawy pojemników nie może być wliczony w cenę zamówienia i podlega indywidualnemu rozliczeniu 
pomiędzy właścicielem nieruchomości, a Wykonawcą. Odpady gromadzone mogą być w pojemnikach o 
wielkości: 110-120 l, 200-240 l, 1100 l i Kp-7 oraz w workach. 
11. 1) Wykonawca prowadzić będzie ewidencję: 
- ilości odebranych odpadów wyrażoną w litrach z poszczególnych nieruchomości z podziałem na poszczególne 
frakcje. 
- ilości odpadów w Mg przekazanych do Dobrowolnego Punktu Odbioru Odpadów w Olecku przy ulicy 
Kościuszki należącego do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Siedliskach k/Ełku z 
podziałem na poszczególne sektory, 
2) informacje wymienione w pkt 1) należy przekazać Zamawiającemu - co miesiąc, najpóźniej w terminie 14 dni 
od zakończenia miesiąca, którego dotyczy informacja, w formie papierowej lub elektronicznej - uzgodnionej z 
Zamawiającym. 
12. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o zdarzeniach, które mogą mieć wpływ 
na realizację zamówienia w formie telefonicznej lub pisemnej. Jako dowód stwierdzenia nieprawidłowości 
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumentację fotograficzną z datą na fotografii oraz sporządzoną 
notatką na miejscu wystąpienia zdarzenia. 
13. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania sprawozdań, o których mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu 
czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm:) i przekazywania do Związku 
Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” w Ełku. 
14. Zamawiający odpowiada za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbioru poszczególnych 
rodzajów odpadów określonych w harmonogramie odbioru. Zmiany terminu odbioru Wykonawca uzgadnia z 
Zamawiającym i informuje o tym mieszkańców. 
15. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania poufności co do informacji pozyskanych w związku z 
realizacją umowy, w szczególności do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. 
Wykonawca nie może wykorzystywać pozyskanych danych w żaden inny sposób lub w innym celu niż 
dla wykonania umowy, w szczególności zakazuje się wykorzystywania danych w celach reklamowych lub 
marketingowych. 
16. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę i podwykonawcę 
na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem 
usługi, tj. kierowców pojazdów przystosowanych od odbioru odpadów i osób dokonujących odbiór odpadów z 
nieruchomości oraz osób odpowiedzialnych za sprawozdawczość związaną z odbiorem odpadów. 
17. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych 
wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na 
podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 16 czynności. Zamawiający uprawniony 
jest w szczególności do: 
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich 
oceny, 
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, 
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 
18. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu 
terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 6 / 27 
wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących 
wskazane w pkt 16 czynności: 
a) Oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób 
wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać 
w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, 
wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz 
ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do 
złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 
b) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie 
umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. 
oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli 
został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę 
danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych 
osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: 
data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 
c) Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę 
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni 
okres rozliczeniowy; 
d) Poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu 
potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób 
zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. 
o ochronie danych osobowych. 
19. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o 
pracę osób wykonujących wskazane czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty 
przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę 
w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez 
Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako 
niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób 
wykonujących wskazane czynności. 
20. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub 
Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) : 
Słownik główny Słownik uzupełniający(jeżeli dotyczy) 
Główny przedmiot 90511000 
Dodatkowe przedmioty 90533000 
90513100 
90512000 
II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) : 
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA) : tak nie 
II.1.8) Części: (w celu podania szczegółów o częściach zamówienia należy wykorzystać załącznik B tyle razy, 
ile jest części zamówienia) 
To zamówienie podzielone jest na części: tak nie 
(jeżeli tak) Oferty można składać w odniesieniu do 
tylko jednej części 
jednej lub więcej części 
wszystkich części 
II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych:  
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 7 / 27 
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych : tak nie 
II.2) Wielkość lub zakres zamówienia : 
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres : (w tym wszystkie części, wznowienia i opcje, jeżeli dotyczy) 
_____ 
(jeżeli dotyczy, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) 
Szacunkowa wartość bez VAT : 663891.35 Waluta : EUR 
albo 
Zakres: między : _____ : i : _____ : Waluta : 
II.2.2) Informacje o opcjach : (jeżeli dotyczy) 
Opcje : tak nie 
(jeżeli tak) Proszę podać opis takich opcji : 
_____ 
(jeżeli jest znany) Wstępny harmonogram wykorzystania tych opcji : 
w miesiącach : _____ albo w dniach : _____ (od udzielenia zamówienia) 
II.2.3) Informacje o wznowieniach : (jeżeli dotyczy) 
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: tak nie 
Liczba możliwych wznowień: (jeżeli jest znana) _____ albo Zakres: między : _____ i: _____ 
(jeżeli są znane) W przypadku odnawialnych zamówień na dostawy lub usługi, szacunkowe ramy czasowe 
kolejnych zamówień: 
w miesiącach: _____ albo w dniach: _____ (od udzielenia zamówienia) 
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji: 
Okres w miesiącach : _____ albo w dniach: _____ (od udzielenia zamówienia) 
albo 
Rozpoczęcie: 01/07/2017 (dd/mm/rrrr) 
Zakończenie: 30/06/2021 (dd/mm/rrrr) 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 8 / 27 
Sekcja III : Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i 
technicznym 
III.1) Warunki dotyczące zamówienia: 
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje: (jeżeli dotyczy) 
Wymaga się wniesienia wadium w wysokości: 70 000,00 zł (słownie zł: siedemdziesiąt tysięcy). 
III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów 
je regulujących: 
1) Wadium powinno być wniesione w formach dopuszczonych ustawą Prawo zamówień publicznych określone 
w art. 45. ust.6. 
2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego, tj.: 86 1020 4724 
0000 3202 0007 6422 w Banku PKO BP SA. Wadium należy wnieść w takim terminie, aby w dniu otwarcia ofert 
nastąpiło uznanie na rachunku bankowym zamawiającego. 
3) wadium w formie niepieniężnej – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć 
do kasy Urzędu Miejskiego w Olecku, Plac Wolności 3, 19-400 Olecko, czynnej od poniedziałku do piątku w 
godzinach 8-14. 
4) Zwrot wadium nastąpi po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania zgodnie z art. 46 
w/w ustawy. 
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie: 
 (jeżeli dotyczy) 
_____ 
III.1.4) Inne szczególne warunki: (jeżeli dotyczy) 
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom : tak nie 
(jeżeli tak) Opis szczególnych warunków: 
_____ 
III.2) Warunki udziału: 
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego 
lub handlowego: 
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania 
w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 12-23 Pzp. Zamawiający nie przewiduje wykluczenia 
wykonawcy na podstawie art. 24 ust.5 Pzp. 
1.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu o 
których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp: 
- Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z 
odrębnych przepisów: 
- zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w gminie Olecko zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z 
dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.); 
- aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów wydane przez starostę właściwego ze względu na 
miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady lub zaświadczenie o wpisie do rejestru o którym 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 9 / 27 
mowa w art. 49 ust. 1 ustawy o odpadach w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem niniejszego 
zamówienia lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem zezwolenie na transport odpadów 
będących przedmiotem niniejszego zamówienia. 
- zaświadczenie (lub inny dokument ) o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny 
i elektroniczny (wymagany zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i 
elektronicznym) o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. odpadach, prowadzonego 
przez Marszałka Województwa lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska do czasu utworzenia ww. 
rejestru przez Marszałka Województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 ww. ustawy. 
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, może w stosownych 
sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach 
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od 
charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany 
jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w 
szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych 
zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 
3.1. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub 
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania 
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, 
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, 
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, 
jeśli podmioty te zrealizują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca, który polega na 
sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał 
się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia 
tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 
3.2. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu 
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu 
lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie 
określonym przez zamawiającego: 
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże żądane zdolności 
techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną. 
3.3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych 
zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia 
gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. Zamawiający może 
wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do 
wykluczenia składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. 
Wymieniony dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 
7. Składanie dokumentów w przypadku, gdy wykonawca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania poza 
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 
W sytuacji opisanej powyżej, Wykonawca zamiast dokumentów o których mowa: 
1) w pkt. 6 lit. m) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny 
równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca 
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo 
dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp. 
2) w pkt. 6 lit. f) –h) Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma 
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że 
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami 
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty 
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 10 / 27 
3). Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 
albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 7.2)a, powinien 
być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 
4). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma 
osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.1) i 7.2) , zastępuje 
się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób 
uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed 
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub 
gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce 
zamieszkania tej osoby. 
5). W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić 
się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub 
miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących 
tego dokumentu. 
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa: 
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny 
spełniania wymogów: 
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, 
jeżeli wykonawca wykaże posiadanie środków 
finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości min 
100 000,00 PLN, w okresie nie wcześniejszym niż 1 
miesiąc przed upływem terminu składania ofert. 
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania 
warunków udziału w postępowaniu, może w 
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do 
konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na 
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji 
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, 
niezależnie od charakteru prawnego łączących go 
z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej 
sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, 
iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie 
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając 
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do 
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji 
zamówienia. 
3.1. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy 
przez inne podmioty zdolności techniczne lub 
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, 
pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania 
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie 
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, 
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. W 
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, 
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, 
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych 
podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, 
do realizacji których te zdolności są wymagane. 
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub 
ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie 
z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia 
zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego 
powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, 
chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych 
standardów: (jeżeli dotyczy) 
_____ 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 11 / 27 
3.2. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub 
sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu 
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia 
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu 
lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy 
wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w 
terminie określonym przez zamawiającego: 
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub 
podmiotami lub 
2) zobowiązał się do osobistego wykonania 
odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże żądane 
zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację 
finansową lub ekonomiczną. 
3.3. Zamawiający może na każdym etapie 
postępowania uznać, że wykonawca nie posiada 
wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów 
technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne 
przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może 
mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym 
etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 
3.4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za 
odrzuconą. 
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania 
warunków udziału w postępowaniu, może w 
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do 
konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na 
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji 
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, 
niezależnie od charakteru prawnego łączących go 
z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej 
sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, 
iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie 
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając 
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do 
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji 
zamówienia. 
3.1. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy 
przez inne podmioty zdolności techniczne lub 
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, 
pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania 
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie 
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, 
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. W 
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, 
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, 
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych 
podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, 
do realizacji których te zdolności są wymagane. 
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub 
ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie 
z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia 
zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego 
powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, 
chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 
3.2. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub 
sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 12 / 27 
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia 
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu 
lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy 
wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w 
terminie określonym przez zamawiającego: 
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub 
podmiotami lub 
2) zobowiązał się do osobistego wykonania 
odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże żądane 
zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację 
finansową lub ekonomiczną. 
3.3. Zamawiający może na każdym etapie 
postępowania uznać, że wykonawca nie posiada 
wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów 
technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne 
przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może 
mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym 
etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty 
i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do 
wykluczenia składa każdy z wykonawców składających 
ofertę wspólną. 
Wymieniony dokument należy złożyć w oryginale lub 
kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 
7. Składanie dokumentów w przypadku, gdy 
wykonawca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania 
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 
W sytuacji opisanej powyżej, Wykonawca zamiast 
dokumentów o których mowa: 
1) w pkt. 6 lit. m) składa informację z odpowiedniego 
rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny 
równoważny dokument wydany przez właściwy organ 
sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca 
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce 
zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo 
dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 
13, 14 i 21 ustawy Pzp. 
2) w pkt. 6 lit. f) –h) Wykonawca składa dokument lub 
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca 
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające 
odpowiednio, że: 
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek 
na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że 
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie 
spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami 
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane 
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na 
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości 
wykonania decyzji właściwego organu, 
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono 
upadłości. 
3). Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej 
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania 
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 13 / 27 
postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 7.2)a, 
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące 
przed upływem tego terminu. 
4). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę 
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania 
ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje 
się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.1) i 
7.2) , zastępuje się je dokumentem zawierającym 
odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem 
osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, 
lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, 
złożone przed notariuszem lub przed organem 
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu 
zawodowego lub gospodarczego właściwym ze 
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania 
wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
5). W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu 
złożonego przez wykonawcę, zamawiający może 
zwrócić się do właściwych organów odpowiednio 
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, 
której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych 
informacji dotyczących tego dokumentu. 
III.2.3) Kwalifikacje techniczne: 
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny 
spełniania wymogów: 
. Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, 
jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat 
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, 
wykonanie minimum dwóch usług odbioru odpadów 
komunalnych o wartości każdej usługi minimum 200 
000,00 zł w ciągu 12 miesięcy. 
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, 
jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje niezbędnym 
sprzętem do wykonania zadania tj. 
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do 
odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi 
do odbierania selektywnie zebranych odpadów 
komunalnych, 
- co najmniej jednym pojazdem przystosowanym do 
odbioru kontenerów z odpadami z dźwigiem hakowym 
lub bramowym kontenerów KP7, 
- co najmniej jednym pojazdem (ciężarowym) 
skrzyniowym do odbioru odpadów problemowych, 
wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi 
zasobami; 
2. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania 
warunków udziału w postępowaniu, może w 
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do 
konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na 
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji 
finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, 
niezależnie od charakteru prawnego łączących go 
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych 
standardów: (jeżeli dotyczy) 
_____ 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 14 / 27 
z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej 
sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, 
iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie 
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając 
zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do 
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji 
zamówienia. 
3.1. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy 
przez inne podmioty zdolności techniczne lub 
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, 
pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania 
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie 
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, 
o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 Pzp. W 
odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, 
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, 
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych 
podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują usługi, 
do realizacji których te zdolności są wymagane. 
Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub 
ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie 
z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia 
zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego 
powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, 
chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 
3.2. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub 
sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu 
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia 
przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu 
lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy 
wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w 
terminie określonym przez zamawiającego: 
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub 
podmiotami lub 
2) zobowiązał się do osobistego wykonania 
odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże żądane 
zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację 
finansową lub ekonomiczną. 
3.3. Zamawiający może na każdym etapie 
postępowania uznać, że wykonawca nie posiada 
wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów 
technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne 
przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może 
mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 
Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym 
etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty 
i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do 
wykluczenia składa każdy z wykonawców składających 
ofertę wspólną. 
Wymieniony dokument należy złożyć w oryginale lub 
kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 
7. Składanie dokumentów w przypadku, gdy 
wykonawca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania 
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 15 / 27 
W sytuacji opisanej powyżej, Wykonawca zamiast 
dokumentów o których mowa: 
1) w pkt. 6 lit. m) składa informację z odpowiedniego 
rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny 
równoważny dokument wydany przez właściwy organ 
sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca 
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce 
zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo 
dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 
13, 14 i 21 ustawy Pzp. 
2) w pkt. 6 lit. f) –h) Wykonawca składa dokument lub 
dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca 
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające 
odpowiednio, że: 
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek 
na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że 
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie 
spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami 
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane 
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na 
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości 
wykonania decyzji właściwego organu, 
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono 
upadłości. 
3). Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej 
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania 
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w 
postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 7.2)a, 
powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące 
przed upływem tego terminu. 
4). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę 
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania 
ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje 
się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.1) i 
7.2) , zastępuje się je dokumentem zawierającym 
odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem 
osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, 
lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, 
złożone przed notariuszem lub przed organem 
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu 
zawodowego lub gospodarczego właściwym ze 
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania 
wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 
5). W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu 
złożonego przez wykonawcę, zamawiający może 
zwrócić się do właściwych organów odpowiednio 
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, 
której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych 
informacji dotyczących tego dokumentu. 
III.2.4) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych: (jeżeli dotyczy) 
Zamówienie jest zastrzeżone dla zakładów pracy chronionej 
Realizacja zamówienia jest zastrzeżona w ramach programów pracy chronionej 
III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi: 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 16 / 27 
III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu: 
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: tak nie 
(jeżeli tak) Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych : 
_____ 
III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi: 
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie 
usługi: tak nie 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 17 / 27 
Sekcja IV : Procedura 
IV.1) Rodzaj procedury: 
IV.1.1) Rodzaj procedury: 
Otwarta 
Ograniczona 
Ograniczona przyspieszona Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 
_____ 
Negocjacyjna Niektórzy kandydaci zostali już zakwalifikowani (w stosownych przypadkach w 
ramach niektórych rodzajów procedur negocjacyjnych) : tak nie 
(jeżeli tak, należy podać nazwy i adresy zakwalifikowanych już wykonawców 
w sekcji VI.3 Informacje dodatkowe) 
Negocjacyjna przyspieszona Uzasadnienie wyboru procedury przyspieszonej: 
_____ 
Dialog konkurencyjny 
IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału: 
 (procedura ograniczona i negocjacyjna, dialog konkurencyjny) 
Przewidywana liczba wykonawców: _____ 
albo 
Przewidywana minimalna liczba: _____ i (jeżeli dotyczy) liczba maksymalna _____ 
Obiektywne kryteria wyboru ograniczonej liczby kandydatów: 
_____ 
IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu: (procedura negocjacyjna, dialog 
konkurencyjny) 
Zastosowanie procedury etapowej w celu stopniowego zmniejszania liczby omawianych rozwiązań lub 
negocjowanych ofert : tak nie 
IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia 
IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia (proszę zaznaczyć właściwe pole (pola)) 
Najniższa cena 
albo 
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów 
 kryteria określone poniżej (kryteria udzielenia zamówienia powinny zostać podane wraz z wagą lub w 
kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego, w przypadku gdy przedstawienie wag nie jest możliwe z 
oczywistych przyczyn) 
 kryteria określone w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub negocjacji lub w dokumencie 
opisowym 
Kryteria Waga Kryteria Waga 
1. Cena 60 6._____ _____ 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 18 / 27 
Kryteria Waga Kryteria Waga 
2. Częstotliwość odbioru odpadów 
wielogabarytowych, problemowych i 
popiołu 
40 7._____ _____ 
3._____ _____ 8._____ _____ 
4._____ _____ 9._____ _____ 
5._____ _____ 10._____ _____ 
IV.2.2) Informacje na temat aukcji elektronicznej 
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna tak nie 
(jeżeli tak, jeżeli dotyczy) Proszę podać dodatkowe informacje na temat aukcji elektronicznej: 
_____ 
IV.3) Informacje administracyjne: 
IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą: (jeżeli dotyczy) 
GKO.271.4.2017 
IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia: 
tak nie 
(jeżeli tak) 
Wstępne ogłoszenie 
informacyjne 
Ogłoszenie o profilu nabywcy 
Numer ogłoszenia w Dz.U.: _____ z dnia: ______ (dd/mm/rrrr) 
Inne wcześniejsze publikacje(jeżeli dotyczy) 
IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego: (w 
przypadku dialogu konkurencyjnego) 
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 
Data: ______ Godzina: _____ 
Dokumenty odpłatne tak nie 
(jeżeli tak, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) Podać cenę: _____ Waluta: _____ 
Warunki i sposób płatności: 
_____ 
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 
Data: 19/06/2017 Godzina: 10:00 
IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom: (jeżeli 
jest znana, w przypadku procedur ograniczonej i negocjacyjnej oraz dialogu konkurencyjnego) 
Data: ______ 
IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w 
postępowaniu: 
Dowolny język urzędowy UE 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 19 / 27 
Język urzędowy (języki urzędowe) UE: 
PL 
Inny: 
_____ 
IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą: 
Do: : ______ 
albo 
Okres w miesiącach : _____ albo w dniach : 60 (od ustalonej daty składania ofert) 
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert: 
Data : 19/06/2017 (dd/mm/rrrr) Godzina10:15 
(jeżeli dotyczy)Miejscowość: 19-400 Olecko, Plac Wolności 3, pokój nr 4 
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert (jeżeli dotyczy) : 
tak nie 
(jeżeli tak) Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: 
_____ 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 20 / 27 
Sekcja VI: Informacje uzupełniające 
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia: (jeżeli dotyczy) 
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się : tak nie 
(jeżeli tak) Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: 
I kwartał 2021 roku 
VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej: 
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej : tak nie 
(jeżeli tak) Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): 
_____ 
VI.3) Informacje dodatkowe: (jeżeli dotyczy) 
1. Zgodnie z art. 24 aa ust.1 Pzp zamawiający może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy 
wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia 
warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli przedmiotowy wykonawca uchyla się od zawarcia umowy, zamawiający 
bada, czy wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert nie podlega wykluczeniu 
oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu. 
2. W celu wstępnego wskazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw 
do wykluczenia wykonawca dołącza do oferty aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie 
jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ), sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego 
formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 
ust.2 dyrektywy 2014/24/UE. Wersję edytowalną JEDZ stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. Zamawiający 
informuje, że wykonawca przy wypełnianiu JEDZ może również wykorzystać narzędzie dostępne na stronie: 
www.ec.europa.eu/tools/espd oraz instrukcję wypełniania JEDZ zamieszczona pod adresem: www.uzp.gov.pl/ 
baza-wiedzy/jednolity-europejski-dokument-zamowienia. 
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców (tzw. konsorcjum), JEDZ 
składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzić 
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z 
wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw do wykluczenia. 
4. Wykonawca powołujący się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich 
podstaw do wykluczenia oraz spełniania- w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby- warunków udziału 
w postępowaniu, składa JEDZ dotyczące tych podmiotów (podpisane przez uprawnionych przedstawicieli tych 
podmiotów). 
5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania 
braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa JEDZ dotyczące tych 
podwykonawców (podpisane przez uprawnionych przedstawicieli tych podmiotów). 
6. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona 
do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni terminie aktualnych na dzień złożenia niżej wymienionych 
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp: 
a) aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w gminie Olecko zgodnie z art. 9c ust. 
1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze 
zm.); 
b) aktualne zezwolenie na zbieranie i transport odpadów, wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r 
o odpadach (j.t. Dz.U. z 2016 poz. 1987 ze zm.); 
c) aktualne zaświadczenie (lub inny dokument ) o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt 
elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Marszałka Województwa lub przez Głównego Inspektora 
Ochrony Środowiska; 
d) wykaz sprzętu wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami: 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 21 / 27 
e) Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych 
środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości min 100 000,00.PLN, w okresie nie 
wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 
f) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z 
opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo 
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca 
zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi 
odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie 
na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 
g) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy 
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega 
z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące 
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego 
dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych 
należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem 
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji 
właściwego organu; 
h) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne 
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na 
podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 
i) Oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu 
ubiegania się o zamówienia publiczne; 
j) Oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie 
z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); 
k) Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w 
przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem 
dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia 
konkurencji w postępowaniu; 
l) wykaz usług wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres 
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonanie minimum dwóch usług odbioru odpadów 
komunalnych o wartości każdej usługi minimum 200 000,00 zł w ciągu 12 miesięcy. 
wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi 
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub 
są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez 
podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub 
ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w 
stanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych 
nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być 
wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do 
udziału w postępowaniu. 
m) Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, 
wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie 
do udziału w postępowaniu; 
n) Oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej 
decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub 
zdrowotne albo –w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji –dokumentów potwierdzających dokonanie 
płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia 
w sprawie spłat tych należności; 
o) Oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu 
ubiegania się o zamówienia publiczne; 
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do 
wykluczenia składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. 
Wymieniony dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 22 / 27 
7. Składanie dokumentów w przypadku, gdy wykonawca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania poza 
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 
W sytuacji opisanej powyżej, Wykonawca zamiast dokumentów o których mowa: 
1) w pkt. 6 lit. m) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny 
równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca 
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo 
dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp. 
2) w pkt. 6 lit. f) –h) Wykonawca składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma 
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 
a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że 
zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami 
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty 
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 
3). Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 
albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt. 7.2)a, powinien 
być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 
4). Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma 
osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.1) i 7.2) , zastępuje 
się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób 
uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed 
notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub 
gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce 
zamieszkania tej osoby. 
5). W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić 
się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub 
miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących 
tego dokumentu. 
VI.4) Procedury odwoławcze: 
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze: 
Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień Publicznych 
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 
Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL) 
Tel.: +48 22458701 
E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800 
Adres internetowy: (URL) www.uzp.gov.pl 
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne (jeżeli dotyczy) 
Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień Publicznych 
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 
Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL) 
Tel.: +48 22458701 
E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800 
Adres internetowy: (URL) www.uzp.gov.pl 
VI.4.2) Składanie odwołań: (proszę wypełnić pkt VI.4.2 lub, jeżeli jest to niezbędne, pkt VI.4.3) 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 23 / 27 
VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań: 
Oficjalna nazwa: Urząd Zamówień Publicznych 
Adres pocztowy: ul. Postępu 17 
Miejscowość: Warszawa Kod pocztowy: 02-676 Państwo: Polska (PL) 
Tel.: +48 22458701 
E-mail: [email protected] Faks: +48 224587800 
Adres internetowy: (URL) www.uzp.gov.pl 
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 
09/05/2017 (dd/mm/rrrr) - ID:2017-061441 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 24 / 27 
Załącznik A 
Dodatkowe adresy i punkty kontaktowe 
I) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie można uzyskać dalsze informacje 
Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest 
znany) _____ 
Adres pocztowy: _____ 
Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____ 
Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____ 
Osoba do kontaktów: _____ 
E-mail: Faks: _____ 
Adres internetowy: (URL) _____ 
II) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie można uzyskać specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym 
dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego i dynamicznego systemu zakupów) 
Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest 
znany) _____ 
Adres pocztowy: _____ 
Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____ 
Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____ 
Osoba do kontaktów: _____ 
E-mail: Faks: _____ 
Adres internetowy: (URL) _____ 
III) Adresy i punkty kontaktowe, gdzie należy przesyłać oferty/wnioski o dopuszczenie do udziału w 
postępowaniu 
Oficjalna nazwa: _____ Krajowy numer identyfikacyjny: (jeżeli jest 
znany) _____ 
Adres pocztowy: _____ 
Miejscowość: _____ Kod pocztowy: _____ Państwo: _____ 
Punkt kontaktowy: _____ Tel.: _____ 
Osoba do kontaktów: _____ 
E-mail: Faks: _____ 
Adres internetowy: (URL) _____ 
IV) Adres innej instytucji zamawiającej, w imieniu której dokonuje zakupu instytucja zamawiająca 
Oficjalna nazwa _____ Krajowy numer identyfikacyjny 
( jeżeli jest znana ): _____ 
Adres pocztowy: _____ 
Miejscowość _____ Kod pocztowy _____ 
Państwo _____ 
-------------------- (Wykorzystać sekcję IV w załączniku A tyle razy, ile jest to konieczne) -------------------- 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 25 / 27 
Załącznik B 
Informacje o częściach zamówienia 
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą _____ 
Część nr : _____ Nazwa : _____ 
1) Krótki opis: 
_____ 
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 
Słownik główny: 
3) Wielkość lub zakres: 
_____ 
(jeżeli jest znany, proszę podać wyłącznie dane liczbowe) Szacunkowy koszt 
bez VAT: _____ 
Waluta: 
albo 
Zakres: między : _____ i: _____ Waluta: 
4) Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia: (jeżeli 
dotyczy) 
Okres w miesiącach : _____ albo w dniach : _____ (od udzielenia zamówienia) 
albo 
Rozpoczęcie: ______ (dd/mm/rrrr) 
Zakończenie: ______ (dd/mm/rrrr) 
5) Informacje dodatkowe na temat części zamówienia: 
_____ 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 26 / 27 
Załącznik C1 – Zamówienia ogólne 
Kategorie usług, o których mowa w sekcji II Przedmiot zamówienia 
Dyrektywa 2004/18/WE 
Kategoria nr [1] Przedmiot 
1 Usługi konserwacyjne i naprawcze 
2 Usługi transportu lądowego [2] ,w tym usługi samochodów opancerzonych oraz usługi 
kurierskie, z wyjątkiem przewozu poczty 
3 Usługi transportu lotniczego pasażerów i towarów, z wyjątkiem transportu poczty 
4 Transport poczty drogą lądową [3] i lotniczą 
5 Usługi telekomunikacyjne 
6 Usługi finansowe: a) Usługi ubezpieczeniowe b)Usługi bankowe i inwestycyjne [4] 
7 Usługi komputerowe i usługi z nimi związane 
8 Usługi badawcze i rozwojowe [5] 
9 Usługi w zakresie księgowości, audytu oraz prowadzenia ksiąg rachunkowych 
10 Usługi badania rynku i opinii publicznej 
11 Usługi konsultacyjne w zakresie zarządzania [6] i usługi z nimi związane 
12 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne; usługi 
urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i 
technicznych; usługi badań i analiz technicznych 
13 Usługi reklamowe 
14 Usługi sprzątania budynków i usługi zarządzania mieniem 
15 Usługi w zakresie publikowania i drukowania wykonywane z tytułu wynagrodzenia lub 
umowy 
16 Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i 
podobne 
Kategoria nr [7] Przedmiot 
17 Usługi hotelarskie i restauracyjne 
18 Usługi transportu kolejowego 
19 Usługi transportu wodnego 
20 Dodatkowe i pomocnicze usługi transportowe 
21 Usługi prawnicze 
22 Usługi rekrutacji i pozyskiwania personelu [8] 
23 Usługi detektywistyczne i ochroniarskie z wyjątkiem usług samochodów 
opancerzonych 
24 Usługi edukacyjne i szkoleniowe 
25 Usługi społeczne i zdrowotne 
26 Usługi rekreacyjne, kulturalne oraz sportowe [9] 
27 Inne usługi 
1 Kategorie usług w rozumieniu art. 20 i załącznika IIA do dyrektywy 2004/18/WE. 
2 Z wyjątkiem usług transportu kolejowego, ujętych w kategorii 18. 
3 Z wyjątkiem usług transportu kolejowego, ujętych w kategorii 18. 
4 Z wyjątkiem usług finansowych związanych z wystawianiem, sprzedażą, zakupem lub transferem papierów 
wartościowych albo innych instrumentów finansowych oraz usług banku centralnego. Również wyłączone: 
usługi obejmujące nabycie, najem lub dzierżawę – bez względu na sposób finansowania – gruntów, istniejącychbudynków lub innych nieruchomości, albo dotyczące praw do nich. Niemniej jednak przepisom dyrektywy 
podlegają umowy o świadczenie usług finansowych zawarte, w dowolnej formie, równocześnie, przed lub po 
zawarciu umowy nabycia, najmu lub dzierżawy. 
5 Z wyjątkiem usług dotyczących badań i rozwoju innych niż takie, gdzie korzyści czerpie wyłącznie instytucja 
zamawiająca w celu wykorzystania ich we własnej działalności, pod warunkiem że świadczona usługa została w 
pełni wynagrodzona przez instytucję zamawiającą. 
6 Z wyjątkiem usług arbitrażowych i koncyliacyjnych. 
7 Kategorie usług w rozumieniu art. 21 i załącznika IIB do dyrektywy 2004/18/WE. 
8 Z wyjątkiem umów o pracę. 
9 Z wyjątkiem umów dotyczących nabycia, opracowania, produkcji i koprodukcji materiałów programowych 
przez nadawców oraz umów dotyczących czasu emisji. 
PL Formularz standardowy 02 - Ogłoszenie o zamówieniu 27 / 27 
 
Pełniący Funkcję 
Burmistrza Olecka 
Krzysztof Marek Kosewski 
  Data wprowadzenia: 2017-05-10 2046 Data upublicznienia: 2017-05-10 Art. czytany: 3543 razy
  
 |  
 
 |