| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
| 
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku (archiwum)
 |  
| 
 |  
Ogłoszenie o otwartym i konkurencyjnym naborze kandydatów na rachmistrzów spisowych do przeprowadzenia Powszechnego Spisu Rolnego w 2020 roku.
  Gminny Komisarz Spisowy Burmistrz Olecka ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów  na rachmistrzów spisowych do przeprowadzenia Powszechnego Spisu Rolnego                    w 2020 roku. 
 
Na podstawie art. 20 ust. 4  ustawy z dnia 31 lipca 2019 roku o powszechnym spisie rolnym  w 2020 roku (Dz. U. poz. 1728) podaje się do publicznej wiadomości informację o naborze kandydatów na rachmistrzów terenowych do przeprowadzenia  spisu rolnego na terenie Gminy Olecko.  
Powszechny Spis Rolny będzie prowadzony w całej Polsce w dniach od 1 września  do 30 listopada 2020 r. według stanu w dniu 1 czerwca 2020 r. 
Praca rachmistrzów terenowych odbywać się będzie w dniach  od 1 października  do 30 listopada 2020 r. 
I. Kandydat na rachmistrza terenowego winien spełnić następujące warunki:                                         
1)   być pełnoletnim; 
2)  zamieszkiwać na terenie gminy Olecko; 
3)  posiadać co najmniej średnie wykształcenie; 
4)  posługiwać się językiem polskim w mowie i w piśmie; 
5)  nie może być skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe. 
  
Wymagania dodatkowe przydatne do prac przy spisie rolnym: 
•	umiejętność obsługi komputera oraz  funkcjonowania i obsługi GPS,    
•	praktyczna umiejętność korzystania z map cyfrowych,      
•	znajomość zagadnień z zakresu rolnictwa, 
•	komunikatywność i umiejętności interpersonalne (łatwe nawiązywanie kontaktów, skuteczne komunikowanie się, asertywność),  
•	obowiązkowość, rzetelność, staranność oraz umiejętność organizacji własnej pracy,  
•	okazywanie respondentom uprzejmości i cierpliwości podczas przeprowadzania wywiadu. 
Informacje dla osób składających oferty: 
•	Kandydat na rachmistrza ma obowiązek uczestniczenia w  szkoleniu zakończonym egzaminem. 
•	Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie. 
•	Kandydaci na rachmistrzów terenowych podlegają postępowaniu weryfikacyjnemu. W przypadku zaistnienia sytuacji, kiedy w wyniku naboru kandydatów na rachmistrzów podczas egzaminu wszyscy kandydaci uzyskają jednakową liczbę punktów, a liczba kandydatów będzie większa w stosunku do potrzeb. o tym, kto będzie powołany na rachmistrza zadecyduje kolejność zgłoszenia kandydata. 
•	Rachmistrz wykonuje czynności w ramach prac spisowych, za które otrzyma wynagrodzenie zgodnie                   z art. 21 ust. 3 pkt 2 ustawy o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. 
II. Nabór kandydatów na rachmistrzów trwa od 15 czerwca 2020 r. do 08 lipca 2020 r. 
III. Wymagane dokumenty: 
 
1)    Zgłoszenie swojej kandydatury z podaniem:   
– imienia i nazwiska, 
– adresu zamieszkania, 
– numeru telefonu, 
– adresu email 
wraz z oświadczeniem o spełnianiu przez kandydata na rachmistrza warunków wymienionych  w pkt. I pkt. 1-4  (druk do pobrania). 
2)    Oświadczenie o spełnianiu wymogu niekaralności (druk do pobrania). 
3)  Klauzula informacyjna RODO (druk do pobrania) 
 
Oświadczenia kandydat na rachmistrza składa pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Oświadczenie to zawiera klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.” Klauzula ta zastępuje pouczenie    o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. 
 
IV. Miejsce i termin składania ofert: 
 
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w pokoju nr 21 w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urząd Miejski  w Olecku, 19-400 Olecko,  Plac Wolności 3,   w terminie od 15 czerwca 2020 r.   do 8 lipca  2020 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu),  z dopiskiem na kopercie:   
„ Zgłoszenie kandydata na rachmistrza  terenowego  – Powszechny Spis Rolny  2020 r.” 
Uwaga:    
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu  po wyżej określonym terminie lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane. 
Informacje można uzyskać pod numerami telefonu: 87 307 03 04 lub 87 520 26 33. 
 
Gminny Komisarz Spisowy 
Burmistrz Olecka 
/-/ Karol Sobczak 
 
 
Informacje Centralnego Biura Spisowego dotyczące procedury naboru kandydatów: 
 
1) Dane podane przez kandydatów na rachmistrzów terenowych będą rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika urzędu gminy.  
2) Podczas rejestracji kandydata system wygeneruje dane do uwierzytelniania (login do aplikacji   e/m-learning, który jest przekazywany kandydatowi). Jednocześnie na podany adres zostanie automatycznie wysłana wiadomość email zawierająca wygenerowane hasło, które  w połączeniu z  loginem przekazanym w momencie rejestracji kandydata na rachmistrza posłuży do zalogowania się do systemu oraz do uzyskania informacji o sposobie dostępu do aplikacji e/m-learning, na której są materiały i przykłady szkoleniowe, niezbędne instrukcje oraz prezentacje i materiały popularyzacyjne. 
3) Szkolenia kandydatów na rachmistrzów terenowych odbędą się w okresie sierpień-wrzesień 2020. Informacje            o dokładnej dacie, miejscu i trybie szkolenia kandydaci na rachmistrzów terenowych otrzymają z gminy w późniejszym terminie. 
4) Kandydaci na rachmistrzów terenowych podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługują  się własnym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu.  
5) Egzamin po szkoleniu, o którym mowa w pkt 4 będzie realizowany za pomocą aplikacji e/m-learning. Wyniki egzaminu pojawią się w SER w postaci liczby punktów zdobytych przez kandydata. Gminne Biuro Spisowe sprawdza wyniki i kolejność zgłoszeń (ważne w przypadku uzyskania przez kandydatów jednakowej liczby punktów) i dla osób, które zakwalifikowały się – zmieniony zostanie status   z „kandydata na rachmistrza” na „rachmistrza” . 
6) Gminne Biuro Spisowe prześle powiadomienie do rachmistrza o konieczności uzupełnienia danych  w aplikacji e/m-learning. 
7) Dane o których mowa w pkt 6 dotyczą zdjęcia w formacie .jpg do identyfikatora rachmistrza spisowego oraz innych danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia.  
8) Rachmistrz terenowy zapisuje swoje dane w aplikacji e/m-learning. Dane automatycznie implementowane są                 do modułu w Softusie w celu podpisania umowy. 
9) Rachmistrz terenowy jako funkcjonariusz publiczny, będzie posługiwał się identyfikatorem rachmistrza spisowego, który otrzyma przed rozpoczęciem prac spisowych. Identyfikator będzie stanowił jeden z elementów uwierzytelniających rachmistrza. 
10) Rachmistrz terenowy będzie dopuszczony do wykonywania prac spisowych: 
a.	po przeszkoleniu z zakresu ochrony danych osobowych i otrzymaniu upoważnienia  do przetwarzania danych osobowych; 
b.	po przeszkoleniu i pouczeniu o istocie tajemnicy statystycznej oraz po złożeniu pisemnego przyrzeczenia o zachowaniu tajemnicy statystycznej. 
 
11) Rachmistrz terenowy zostanie powiadomiony przez pracowników Wojewódzkie Biuro Spisowe na adres   e-mail             o dacie  i miejscu podpisania umowy zlecenia z Dyrektorem Urzędu Statystycznego, przekazania mu identyfikatora rachmistrza oraz urządzenia mobilnego, na którym będzie rejestrował dane zebrane  od respondentów.  
 
12) Dane kandydatów na rachmistrzów terenowych, którzy nie zdadzą egzaminu lub nie zostaną wybrani do roli rachmistrza terenowego, zostaną usunięte po upływie 3 tygodni od zakończenia procesu naboru. 
 
Wszelkie informacje dotyczące Powszechnego Spisu Rolnego 2020 można uzyskać na stronie https://rolny.spis.gov.pl 
  Data wprowadzenia: 2020-06-16 1420 Data upublicznienia: 2020-06-16 Art. czytany: 4440 razy
  
 |  
 
 |  
» 1 - Ogłoszenie o naborze  - rozmiar: 60416 bajtów Typ pliku: application/msword
 |  
» 2 - Druk zgłoszenia na kandydata na rachmistrza - rozmiar: 16533 bajtów Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
 |  
» 3 - Druk oświadczenia o niekralności - rozmiar: 41422 bajtów Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
 |  
» 4 - Klauzula informacyjna RODO - rozmiar: 23576 bajtów Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
 |  
 Wiadomość wprowadził: Wojciech Wiktorzak
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |