| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Jak załatwić sprawę   Z - 
 |  
| 
 |  
Zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości 
  Sprawę załatwia 
Wydział Planowana Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 22 (II piętro), tel. 87 520 26 54. 
 
Dokumenty od wnioskodawcy 
1. Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości - podziału dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny. Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.  
2. Do wniosku o zatwierdzenie podziału nieruchomości należy dołączyć: 
a. Postanowienie Burmistrza Olecka pozytywnie opiniujące wstępny projekt podziału (nie dotyczy podziałów, o których mowa w art. 95). 
b. Pozwolenie na podział wydane przez wojewódzkiego konserwatora zabytków w odniesieniu do nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków. 
c. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości, mapę z projektem podziału i wykaz zmian gruntowych  
z adnotacją Starostwa Powiatowego w Olecku o przyjęciu dokumentacji do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. 
 
Forma załatwienia sprawy 
Wydanie decyzji administracyjnej. 
 
Termin załatwienia sprawy 
Do 2 miesięcy w zależności od terminu wykonania przez geodetę podziału nieruchomości. 
 
Opłaty  
Nie podlega opłacie skarbowej. Jeżeli w wyniku podziału nieruchomości wzrośnie jej wartość, może być naliczona opłata adiacencka. 
 
Podstawa prawna 
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. 
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2007 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości. 
 
Uwagi: 
Powyższego toku postępowania dotyczącego podziałów nieruchomości nie stosuje się do nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego do nieruchomości wykorzystywanych na cele rolne i leśne, chyba że dokonanie podziału spowodowałoby konieczność wydzielenia nowych dróg niebędących niezbędnymi drogami dojazdowymi do nieruchomości wchodzących w skład gospodarstw rolnych albo spowodowałoby wydzielenie działek gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3000 ha. 
  Data wprowadzenia: 2003-10-07 1941 Data upublicznienia: 2003-10-07 Art. czytany: 14829 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: J. Kunicki
 |  
| 
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |