Rejestracja zgonów
  Gdzie możesz załatwić sprawę? 
Zgłoszenia zgonu osoby zmarłej na terenie gminy Olecko dokonasz w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 4, telefon 87 520 26 58. 
 
Jakie dokumenty powinieneś przygotować? 
1. Karta zgonu wydana przez lekarza. 
2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca). 
3. Do wglądu – dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon. 
 
 
Informacje dodatkowe  
Akt zgonu sporządzany jest na podstawie: karty zgonu (dokumentu medycznego potwierdzającego zgon, który otrzymuje osoba uprawniona do pochówku) oraz protokołu zgłoszenia zgonu. 
 
Zgon powinieneś zgłosić w terminie: 
1) 3 dni od sporządzenia karty zgonu,  
2) 24 godzin od zgonu, jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej.  
 
Zgłoszenia zgonu możesz dokonać jeżeli jesteś najbliższą rodziną zmarłego: 
1) małżonkiem,  
2) krewnym zstępnym (na przykład dzieckiem),  
3) krewnym wstępnym (na przykład rodzicem, dziadkiem),  
4) krewnym bocznym do 4 stopnia pokrewieństwa,  
5) powinowatym w linii prostej do 1 stopnia (na przykład teściem, teściową).  
 
Zgłoszenia zgonu możesz dokonać przez pełnomocnika. 
 
Po dokonaniu rejestracji otrzymasz z urzędu odpis skrócony aktu zgonu.  
 
 
Opłaty  
Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej. 
 
 
Termin załatwienia  
Niezwłocznie. 
 
 
Tryb odwoławczy  
Odmowa sporządzenia aktu zgonu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. 
 
 
Podstawa prawna   
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego. 
2. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych. 
 
  Data wprowadzenia: 2003-10-02 0948 Data upublicznienia: 2003-10-02 Art. czytany: 12606 razy
  
 |  
 
 |