|
|
|
|
Jak załatwić sprawę P -
|
|
Podatki i opłaty-podatek rolny (ulgi)
Sprawę załatwia
Wydział Dochodów i Egzekucji, pokój nr 25 - osoby fizyczne, tel. 87 520 20 46, pokój nr 29 - osoby prawne, nr tel. 87 520 17 49 .
Zakres sprawy: ulgi - inwestycyjna, z tytułu nabycia gruntów
I. Ulga inwestycyjna: Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
1.Budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymywania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska.
2. Zakup i zainstalowanie: deszczowni, urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę, urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód), jeżeli wydatki te nie zostały sfinansowane w całości lub w części z udziałem środków publicznych.
Ulga jest udzielana na wniosek podatnika po zakończeniu inwestycji.
Wymagane dokumenty
1.Wniosek o udzielenie ulgi w podatku rolnym;
2.Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych;
3.Rachunki lub ich uwierzytelnione odpisy, stwierdzające wysokość tych wydatków;
4. Formularz informacji dotyczącej podmiotu ubiegającego sie o pomoc;
5. Zaświadczenie lub oświadczenie o otrzymanej pomocy publicznej lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy publicznej na wnioskowaną inwestycję.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Forma załatwienia sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej po przeprowadzeniu kontroli zgodności rachunków z wykonaną inwestycją.
Termin załatwienia sprawy
30 dni od złożenia wniosku z kompletną dokumentacją
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym.
II. Ulgi z tytułu nabycia gruntów: Zwalnia się od podatku rolnego grunty przeznaczone na utworzenie nowego gospodarstwa rolnego lub powiększenie już istniejącego do powierzchni nie przekraczającej 100 ha. Ulga przysługuje na grunty zakupione jak również objęte w trwałe zagospodarowanie i jest udzielana na wniosek podatnika.
Dokumenty od wnioskodawcy
1.Wniosek o udzielenie zwolnienia i ulgi w podatku rolnym z tytułu zakupu gruntu lub objęcia a trwałe zagospodarowanie.
2.Wypis z rejestru gruntów – przy zakupie gruntu.
3.Umowa dzierżawy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa, Lasami Państwowymi lub innego tytułu prawnego – w przypadku objęcia gruntów w trwałe zagospodarowanie ( okres umowy nie krótszy niż 10 lat).
4.Oświadczenie nabywcy, że nie jest krewnym w linii prostej (rodzice, dziadkowie, teściowie) w razie nabycia gruntów od indywidualnych właścicieli gospodarstw rolnych.
5. Formularz informacji dotyczącej podmiotu ubiegającego się o pomoc;
6. Zaświadczenie lub oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis na nabycie gruntów.
Forma załatwienia sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej.
Termin załatwienia sprawy
30 dni od złożenia kompletnej dokumentacji.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym
Uwagi: Ulga inwestycyjna oraz ulga z tytułu zakupu gruntu lub objęcia w trwałe zagospodarowanie gruntu udzielana jest od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
Data wprowadzenia: 2003-09-30 1359 Data upublicznienia: 2003-09-30 Art. czytany: 29091 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Ewa Zalewska-Drozd
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|