|
|
|
|
Jak załatwić sprawę P -
|
|
Podatki i opłaty- podatek leśny
Sprawę załatwia
Wydział Dochodów i Egzekucji
wymiar podatku: od osób fizycznych - pokój nr 25, tel. 87 520 20 46; od osób prawnych - pokój nr 29, tel. 87 520 17 49
księgowość (wpłaty, egzekucja) - pokój nr 29, tel. 87 520 17 49
Zakres obowiązku podatkowego:
Obowiązek podatkowy w podatku leśnym ciąży na osobach fizycznych, osobach prawnych, jednostkach organizacyjnych ( w tym spółkach nie posiadających osobowości prawnej) będącymi
1. Właścicielami lasów.
2. Posiadaczami samoistnymi lasów.
3. Użytkownikami wieczystymi lasów.
4. Posiadaczami lasów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Lasem w rozumieniu ustawy są grunty leśne sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako lasy.
Powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego:
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku leśnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku. Obowiązek podatkowy wygasa ostatniego dnia miesiąca, w którym przestały istnieć okoliczności uzasadniające ten obowiązek. Na podatnikach ciąży z mocy prawa obowiązek złożenia organowi podatkowemu informacji (dotyczy osób fizycznych), bądź deklaracji (dotyczy osób prawnych) o lasach w terminie
1. 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w podatku leśnym – osoby fizyczne.
2. Do 15-tego stycznia każdego roku podatkowego na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu lub zaistniały zmiany – w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub dokonania korekty deklaracji – osoby prawne.
Podstawę opodatkowania podatkiem leśnym stanowi powierzchnia lasu, wyrażona w hektarach, wynikająca z ewidencji gruntów i budynków.
Wymagane dokumenty
1. Akt notarialny lub umowa dzierżawy.
2. Identyfikator podatkowy.
3. Dowód osobisty.
4. Druk informacji dostępny w pokoju nr 25 lub na stronie głównej BIP w menu – budżet i finanse (podatki) – podkategoria - podatki i opłaty lokalne – rok 2020 – formularze podatkowe.
5. Druk deklaracji dostępny w pokoju nr 29 lub na stronie głównej BIP w menu – budżet i finanse (podatki) – podkategoria - podatki i opłaty lokalne – rok 2020 – formularze podatkowe.
Forma załatwienia sprawy
Wydanie decyzji wymiarowej, nakazu płatniczego w formie łącznego zobowiązania pieniężnego.
Termin załatwienia sprawy
30 dni od złożenia kompletnej dokumentacji.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym.
Data wprowadzenia: 2003-09-29 1509 Data upublicznienia: 2003-09-29 Art. czytany: 15416 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Ewa Zalewska-Drozd
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|