| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Jak załatwić sprawę   A - H
 |  
| 
 |  
Dotacje na realizację zadań własnych gminy dla organizacji pozarządowych
  Sprawę załatwia 
 
Wydziały merytoryczne Urzędu Miejskiego w Olecku oraz jednostki organizacyjne. 
 
Dokumenty od wnioskodawcy 
 
Prawo ubiegania się o dotację z budżetu gminy na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy przysługuje podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku. 
Podstawą do ubiegania się o dotację z budżetu gminy jest wyodrębnienie w tym budżecie zadań do wykonania przez wyżej wymienione podmioty. 
  
Podmiot nie zaliczony do sektora finansów publicznych, ubiegający się o dotację na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy, powinien spełniać następujące warunki: 
 
1.Wyznaczyć osobę odpowiedzialną za realizację i rozliczenie programu. 
2.Posiadać konto bankowe, NIP, REGON. 
3.Podać informacje dotyczące statusu prawnego podmiotu . 
4.Podać dokładną nazwę i adres podmiotu ubiegającego się o dotację. 
5.Przedstawić opis zadania publicznego . 
6.Przedstawić szacunkową kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego. 
Tryb postępowania 
  
Dotacja na dofinansowanie zadań publicznych może nastąpić na podstawie kilku trybów wymienionych w ustawie:  
 
1.Tryb główny-złożenie oferty o dofinansowanie zadania publicznego  na podstawie ogłoszonego otwartego konkursu ofert. Oferty muszą być złożone zgodnie ze specyfikacją konkursową, m.in.  na obowiązującym  formularzu i w wyznaczonym terminie (art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie). 
2. Złożenie wniosku z inicjatywy własnej-na podstawie art.12 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 
3.Złożenie oferty  na podstawie art.19a  ustawy  
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie 
 
Forma załatwienia 
 
Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy o udzielenie dotacji na realizację zadań gminy. 
 
Dotacja przekazywana jest w formie bezgotówkowej na wskazany w umowie rachunek bankowy. 
 
Terminy załatwienia sprawy 
 
Otwarty konkurs ofert ogłaszany jest po uchwaleniu przez Radę Miejską zadań do zlecenia jednostkom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych na dany rok budżetowy. 
 
Zadania ogłaszane w trybie i na zasadach jak uchwała budżetowa (w uchwale budżetowej na dany rok). 
 
Podstawa prawna działania 
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. 
  Data wprowadzenia: 2003-09-22 1515 Data upublicznienia: 2003-09-22 Art. czytany: 11245 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: J. Kunicki
 |  
| 
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |