| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Jak załatwić sprawę   P -
 |  
| 
 |  
Podatki i opłaty - pełnomocnictwa
  Informujemy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady i formularze, na których będzie można udzielić pełnomocnictwa w sprawach podatkowych. 
Obecnie pełnomocnictwa: do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej ( druk UPL-1P ), do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej ( druk UPL-1 ), szczególne ( druk PPS-1 ) oraz  do doręczeń ( druk PPD-1 ) składane są na formularzach określonych przez Ministra Finansów. 
 
Pełnomocnictwa dołączone do akt sprawy przed dniem 1 stycznia 2016 r., a także ich urzędowo poświadczone odpisy oraz uwierzytelnione odpisy, uznaje się za pełnomocnictwa szczególne w rozumieniu art. 138e Ordynacji podatkowej. Wobec  powyższego pełnomocnictwa złożone w latach ubiegłych w sprawach podatkowych traktowane będą jak pełnomocnictwa szczególne, udzielone do spraw załatwianych w 2016 roku. 
W przypadku złożenia pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przed dniem 1 stycznia 2016 r., nie ma obowiązku ponownego składania pełnomocnictwa według nowego wzoru. Wcześniejsze pełnomocnictwa zachowają moc do czasu ich wygaśnięcia lub odwołania. 
 
Ponadto od 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważniać będzie do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej (art.138d § 1 Ordynacji podatkowej) z wyłączeniem uprawnień do podpisywania deklaracji. Pełnomocnictwo ogólne mocodawca będzie mógł zgłosić w formie elektronicznej do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Pełnomocnictwo ogólne będzie można również zgłosić za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie będzie podlegało opłacie skarbowej. 
 
Zmiana pełnomocnictwa: 
•zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej  druk OPL-1P  
•zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej  druk OPL-1  
•zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń  druk OPD-1  
•zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego  druk OPS-1  
  Data wprowadzenia: 2016-07-01 0915 Data upublicznienia: 2016-07-01 Art. czytany: 6374 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: Monika Dudycz-Stefanowska
 |  
| 
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |