|
|
|
|
Jak załatwić sprawę P -
|
|
Podatki i opłaty - pełnomocnictwa
Informujemy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady i formularze, na których będzie można udzielić pełnomocnictwa w sprawach podatkowych.
Obecnie pełnomocnictwa: do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej ( druk UPL-1P ), do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej ( druk UPL-1 ), szczególne ( druk PPS-1 ) oraz do doręczeń ( druk PPD-1 ) składane są na formularzach określonych przez Ministra Finansów.
Pełnomocnictwa dołączone do akt sprawy przed dniem 1 stycznia 2016 r., a także ich urzędowo poświadczone odpisy oraz uwierzytelnione odpisy, uznaje się za pełnomocnictwa szczególne w rozumieniu art. 138e Ordynacji podatkowej. Wobec powyższego pełnomocnictwa złożone w latach ubiegłych w sprawach podatkowych traktowane będą jak pełnomocnictwa szczególne, udzielone do spraw załatwianych w 2016 roku.
W przypadku złożenia pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przed dniem 1 stycznia 2016 r., nie ma obowiązku ponownego składania pełnomocnictwa według nowego wzoru. Wcześniejsze pełnomocnictwa zachowają moc do czasu ich wygaśnięcia lub odwołania.
Ponadto od 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważniać będzie do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej (art.138d § 1 Ordynacji podatkowej) z wyłączeniem uprawnień do podpisywania deklaracji. Pełnomocnictwo ogólne mocodawca będzie mógł zgłosić w formie elektronicznej do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Pełnomocnictwo ogólne będzie można również zgłosić za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie będzie podlegało opłacie skarbowej.
Zmiana pełnomocnictwa:
•zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej druk OPL-1P
•zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej druk OPL-1
•zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń druk OPD-1
•zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego druk OPS-1
Data wprowadzenia: 2016-07-01 0915 Data upublicznienia: 2016-07-01 Art. czytany: 5787 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Monika Dudycz-Stefanowska
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|