| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Jak załatwić sprawę   R - Ś
 |  
| 
 |  
Rejestracja, dokonywanie zmian i wykreśleń z rejestru żłobka i klubu dziecięcego
  Sprawę załatwia 
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, Plac Wolności 1, pokój nr 11, tel. 87 620 10 74. 
 
 
Podstawa prawna: 
Art. 28 i następne ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. 
 
Informacje ogólne: 
● Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić gminy, osoby fizyczne oraz osoby prawne  
i jednostki organizacyjne nieposiadającej osobowości prawnej; 
● Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego wymaga wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych; 
● Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzi Burmistrz Olecka; 
● Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Olecku na stronie www.bip.um.olecko.pl  
● Zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy. 
 
Aby uzyskać wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. (wzór wniosku w załączeniu). 
 
Sposób postępowania podczas rejestracji: 
● W celu rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego należy złożyć wypełniony wniosek o wpis do Rejestru, 
● Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia do wglądu: 
● dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka; 
● w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, 
● dowód dokonania opłaty, o której mowa w art. 33 ustawy, 
● odpis z odpowiedniego rejestru – dotyczy podmiotów będących osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, 
● opinię komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej dotyczącą standardów lokalu, którym będzie prowadzony żłobek / klub dziecięcy, 
● pinię właściwego państwowego inspektora sanitarnego dotyczącą standardów lokalu, którym będzie prowadzony żłobek / klub dziecięcy. 
 
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych zgodnie z art. 33 ustawy podlega opłacie, opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu. 
  
Rada Miejska w Olecku w drodze Uchwały Nr ORN.0007.88.2011 z dnia 28 października 2011 r. określiła kwotę za wpis w wysokości 30 % minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. 
 
Opłatę za wpis do rejestru należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku:  
 
Bank PKO BP S.A. nr 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117. 
 
Miejsce złożenia dokumentów: 
 
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
19-400 Olecko 
pokój nr 12, tel. 87 520 21 68 
 
Sposób załatwienia sprawy: 
Przed dokonaniem wpisu do rejestru pracownicy Urzędu Miejskiego w Olecku dokonają wizytacji lokalu, aby ustalić, czy żłobek lub klub dziecięcy zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi.  
 
Po dokonaniu wpisu do rejestru - wnioskodawca otrzyma zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.  
 
Od tego momentu podmiot będzie podlegać nadzorowi gminy, w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3. Nadzór sprawowany będzie na podstawie planu nadzoru. Czynności nadzorcze mogą być również prowadzone poza planem nadzoru. 
 
Odmowa wpisu w przypadku gdy: 
● podmiot nie spełnienia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dziecięcego; 
● wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem. 
 
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze: 
● Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji w terminie 14 dni od zaistnienia zmian; 
● Aby dokonać zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. (wzór wniosku w załączeniu). 
 
Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru: 
● Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku: 
● złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie (załącznik) 
● nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości 
w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego; 
● przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym; 
● Aby dokonać wykreślenia z rejestru żłobków i klubów dziecięcych, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. (wzór wniosku w załączeniu). 
 
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są z mocy ustawy zwolnione z opłaty. 
  Data wprowadzenia: 2015-11-27 1300 Data upublicznienia: 2015-11-27 Art. czytany: 5595 razy
  
 |  
 
 |  
» 1 - Ustawa o opiece nad dziećmi do lat 3 - rozmiar: 181158 bajtów Typ pliku: application/
 |  
» 2- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. - rozmiar: 907460 bajtów Typ pliku: application/
 |  
» 3 - oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu - rozmiar: 13285 bajtów Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
 |  
» 4 - oświadczenie o spełnieniu warunków lokalowych - rozmiar: 25600 bajtów Typ pliku: application/msword
 |  
» 5 - oświadczenie o dokonaniu opłaty za wpis - rozmiar: 11937 bajtów Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
 |  
» 6 - oświadczenie o niekaralności - rozmiar: 24064 bajtów Typ pliku: application/msword
 |  
» 7 - Uchwała RM Nr ORN.0007.88.2011 w sprawie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków  - rozmiar: 37804 bajtów Typ pliku: application/
 |  
 Wiadomość wprowadził: Wojciech Wiktorzak
 |  
| 
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |