| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Rada Miejska   Wnioski, interpelacje, oświadczenia i stanowiska radnych   2014 - Wnioski i interpelacje radnych
 |  
| 
 |  
435. Maciej Juchniewicz - 19.12.2014 (wniosek)
  Poinformował, iż składa wniosek w formie pisemnej (treść w załączeniu do protokołu) dotyczący projektu zasad działania Rady Miejskiej w Olecku w latach 2014-2018 z prośbą  
o przedyskutowanie przez radnych. W pierwszym punkcie propozycji również poddaje pod rozwagę zmianę terminu i godzin rozpoczęcia sesji. Jego zdaniem byłoby to rozwiązanie kłopotów w związku z umożliwianiem radnym pełnienia mandatu, szczególnie tym, którzy pracują w sferze budżetowej. Jednak podstawowym argumentem jest zwiększenie dostępności dla mieszkańców sesji i prac rady. Propozycji jest kilkanaście, po sesji przekaże je do biura Rady z prośbą  
o rozpropagowanie wśród radnych, przedyskutowanie i poddanie pod głosowanie na kolejnej sesji. 
1.	Sesje popołudniowe, najwcześniej od 16.00, stałe terminy comiesięczne ujęte w planie pracy (propozycja: ostatnie czwartki miesiąca o godz.: 16.00 z wyłączeniem lipca). 
2.	Stałe terminy posiedzeń Komisji, również w godzinach popołudniowych. 
3.	Porządek sesje nadzwyczajnych musi zawierać stałe punkty sesji zwyczajnej (info Burmistrza,  info Przewodniczącego,  wnioski,  interpelacje,  oświadczenia.  
4.	Sesje transmitowane on-line i rejestrowane audio-video do umieszczenia na www miasta,  
5.	Wprowadzić system elektroniczny do głosowania imiennego lub pisemny - do każdego protokołu załącznik w postaci zbiorczej karty głosowań. 
6.	Materiały na komisje i sesje wyłącznie w formie elektronicznej. W przypadku dużych plików podawanie bezpośredniego linku do materiałów.  
7.	Skany spraw wniesionych przekazywane Radnych od razu po ich wpłynięciu do Rady na maile. 
8.	Jedna sesja w roku poza urzędem na powietrzu (np. w Dzień Samorządu Terytorialnego) 
9.	Oddzielenie organu stanowiącego od wykonawczego na sali obrad (Radni-Burmistrz). 
10.	Informacja z działalności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza na piśmie wysyłana razem  
z materiałami na poszczególne sesje, na sesji omówienie przez Burmistrza najważniejszych rzeczy oraz tych nieujętych, dziejących się po sporządzeniu pisemnej informacji. 
11.	Udział w sesji wyłącznie tych kierowników komórek organizacyjnych, dyrektorów jednostek  
i prezesów spółek komunalnych, których sprawy są poruszane. 
12.	Zapraszanie na sesję Komendantów Policji, Straży, Dyrektora Urzędu Skarbowego wyłącznie wtedy, kiedy sprawy dotyczą ich sfery działalności. 
13.	Przyjęcie głównych kierunków pracy i sposobów realizacji zadań Rady na całą kadencję. 
14.	Ramowy plan pracy i sposobami jego realizacji z konkretnymi terminami sesji na każdy rok kalendarzowy sprzężony z planami pracy poszczególnych komisji. 
15.	Patronat Rady Miejskiej nad wydarzeniami w mieście i gminie – głosowanie nad prośbą  
o patronat na Radzie. 
16.	Przeznaczanie części miesięcznej diety na cele społeczne (programy stypendialne; działalność statutową oleckich organizacji pozarządowych; działalność charytatywną) 
17.	Informacje o Radzie na www: standard – zdjęcie Radnej, Radnego, opis w jakich komisjach pracuje oraz kontakt (e-mail, ewentualnie telefon); info o dyżurach i innych aktywnościach Radnych. 
18.	Imienne tabliczki Radnych. 
19.	Skrzynka z przegródkami dla poszczególnych radnych do korespondencji i materiałów.
  Data wprowadzenia: 2015-01-13 0806 Data upublicznienia: 2015-01-13 Art. czytany: 2294 razy
  
 |  
 
 |  
» Odpowiedź na wniosek - rozmiar: 204658 bajtów Typ pliku: application/pdf
 |  
 Wiadomość wprowadził: Wojciech Wiktorzak
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |