| 
 | 
| 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
Jak załatwić sprawę   P -
 |  
| 
 |  
Podatki i opłaty- podatek leśny
  Sprawę załatwia 
 
Wydział Dochodów i Egzekucji  
wymiar podatku: od osób fizycznych  - pokój nr 25, tel. 87 520 20 46; od osób prawnych - pokój nr 29, tel. 87 520 17 49 
księgowość (wpłaty, egzekucja) - pokój nr 29, tel. 87 520 17 49 
 
 
Zakres obowiązku podatkowego: 
Obowiązek podatkowy w podatku leśnym ciąży na osobach fizycznych, osobach prawnych, jednostkach organizacyjnych ( w tym spółkach nie posiadających osobowości prawnej) będącymi 
1. Właścicielami lasów. 
2. Posiadaczami samoistnymi lasów. 
3. Użytkownikami wieczystymi lasów. 
4. Posiadaczami lasów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego. 
 
Lasem w rozumieniu ustawy są grunty leśne sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako lasy. 
 
Powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego: 
 
Obowiązek podatkowy w zakresie podatku leśnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku. Obowiązek podatkowy wygasa ostatniego dnia miesiąca, w którym przestały istnieć okoliczności uzasadniające ten obowiązek. Na podatnikach ciąży z mocy prawa obowiązek złożenia organowi podatkowemu informacji  (dotyczy osób fizycznych), bądź deklaracji (dotyczy osób prawnych) o lasach w terminie 
 
1. 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku w podatku leśnym – osoby fizyczne. 
2. Do 15-tego stycznia każdego roku podatkowego na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu lub zaistniały zmiany – w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku lub dokonania korekty deklaracji – osoby prawne. 
 
Podstawę opodatkowania podatkiem leśnym stanowi powierzchnia lasu, wyrażona w hektarach, wynikająca z ewidencji gruntów i budynków. 
 
 
Wymagane dokumenty 
 
1. Akt notarialny lub umowa dzierżawy. 
2. Identyfikator podatkowy. 
3. Dowód osobisty. 
4. Druk informacji dostępny w pokoju nr 25 lub na stronie głównej BIP w menu – budżet i finanse (podatki) – podkategoria - podatki i opłaty lokalne – rok 2020 – formularze podatkowe. 
5. Druk deklaracji dostępny w pokoju nr 29 lub na stronie głównej BIP w menu – budżet i finanse (podatki) – podkategoria - podatki i opłaty lokalne – rok 2020 – formularze podatkowe. 
 
 
Forma załatwienia sprawy 
 
Wydanie decyzji wymiarowej, nakazu płatniczego w formie łącznego zobowiązania pieniężnego. 
 
Termin załatwienia sprawy 
 
30 dni od złożenia kompletnej dokumentacji. 
 
Podstawa prawna 
 
Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym. 
  Data wprowadzenia: 2003-09-29 1509 Data upublicznienia: 2003-09-29 Art. czytany: 15981 razy
  
 |  
 
 |  
 Wiadomość wprowadził: Ewa Zalewska-Drozd
 |  
| 
Rejestr zmian: 
 |  
| 
 |  
| 
 |  
 
 | 
 
 |  
| 
 |  
Urząd Miejski  w Olecku 
19-400 OLECKO 
Plac Wolności 1 
Plac Wolności 3 
tel.+87 520 21 68 
FAX +87 520 25 58
  
POI - Punkt Obsługi Interesanta 
tel.+87 520 20 67
  
Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
  
Godziny urzędowania: 
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
  
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117   
 
  Urząd Miejski w Olecku
  
  Starostwo Powiatowe  w Olecku
  
 
  
Administrator BIP: 
Wojciech Wiktorzak  
Urząd Miejski w Olecku 
Plac Wolności 3 
tel:87-520 09 69 
fax:87-520 25 58 
e-mail: [email protected]
  
 
 
  
 
 
  
  
  
 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Admin 
 |  
| 
 |  
 
 |