Klauzula informacyjna PGK
    
W   celu   zapewnienia   właściwego   poziomu   bezpieczeństwa 
przetwarzania   danych   osobowych   	 
Przedsiębiorstwo   Gospodarki 
Komunalnej Sp. z o.o.	 
stosuje odpowiednie i adekwatne środki techniczne 
i  
organizacyjne,   by   przetwarzanie   spełniało   wymogi   Rozporządzenia 
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. 
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych 
osobowych   i   w   sprawie   swobodnego   przepływu   takich   danych   oraz 
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych 
– Dz. Urz. UE L   119 z dnia 4 maja 2016 r. dalej jako RODO) i innych 
obowiązujących przepisów z zakresu ochrony danych osobowych oraz nie 
naruszało praw i wolności osób, których dane osobowe przetwarzane są 
przez   
PGK w Olecku.  
Zgodnie z zasadą przejrzystości przetwarzania danych wyrażoną w 
art. 5 ust 1 lit. a RODO, zgodnie z wymaganiami 	 
art. 13 ust. 1 i 2 RODO, 
wszystkie   osoby,   których   dane   przetwarzamy   jako   administrator 
informujemy, że: 
1.  
Administrator danych osobowych 
Administratorem   czyli   podmiotem   decydującym   o   celach   i	 
środkach 
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest 	 
Przedsiębiorstwo Gospodarki 
Komunalnej Sp. z o.o. 	 
z   siedzibą   w   Olecku,	 
ul.   Plac  Wolności   2,   19-400   Olecko, 
reprezentowane przez Prezesa Zarządu.  
Inspektor Ochrony Danych Osobowych 
Administrator   wyznaczył   Inspektora   Ochrony   Danych   z   którym   można 
skontaktować  się pod  adresem  e-mail:  	 
[email protected]	 
Z Inspektorem  
można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z ochroną 
danych osobowych.  
2.  
Cele i podstawy prawne przetwarzania 
Administrator	 
  przetwarza   dane   osobowe   w   zakresie   niezbędnym   i 
adekwatnym   do   celów   realizacji   zadań   Administratora   określonych   w 
przepisach prawa.	 
Administrator	 
 przetwarza dane osobowe w celu/celach: 
1)  
wypełnienia   obowiązków   prawnych   ciążących   na   Administratorze 
(art. 6 ust. 1 lit. c RODO); 
2)  
wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub 
do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed 
zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 
3)  
wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 
1 lit. e RODO); 
4)  
w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane 
są   wyłącznie   na   podstawie   udzielonej   zgody   w   zakresie   i   celu 
określonym w treści zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). 
3.  
Okres przetwarzania danych  
Pozyskane   przez   Administratora  dane   osobowe  	 
będą   przetwarzane   do 
czasu osiągnięcia celu dla którego zostały pozyskane oraz przez okres 
przewidziany   przepisami   prawa   w   tym   zakresie,   w   tym   przez   okres 
przechowywania   dokumentacji   określony   w	 
przepisach   powszechnych   i 
uregulowaniach   wewnętrznych   Administratora   w   zakresie   archiwizacji 
 
dokumentów, a także przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących 
Administratorowi i w stosunku do niego	 
. 
W przypadku przetwarzania danych przez Administratora na podstawie 
zgody osoby, której dane dotyczą, dane przetwarzane będą do czasu 
cofnięcia tej zgody lub przez ww. okresy. 
4.  
Odbiorcy danych 
Przetwarzane przez Administratora dane	 
  mogą być udostępniane innym 
podmiotom jeżeli obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa. 
Do przetwarzanych przez Administratora danych mogą też mieć dostęp 
podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora, np. podmioty 
świadczące   pomoc   prawną,   usługi   finansowo-księgowe,   usługi 
informatyczne,   usługi   niszczenia   dokumentów,   jak   również   inni 
administratorzy   danych   osobowych   przetwarzający   dane   we   własnym 
imieniu, np. podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską. 
5.  
Prawa osób, których dane dotyczą: 
Zgodnie z RODO osoby, których dane są przetwarzane mają prawo do:  
1)  
dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii 
tych danych; 
2)  
żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych; 
3)  
  żądania   usunięcia   danych   osobowych   (tzw.   prawo   do   bycia 
zapomnianym); 
4)  
żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 
5)  
sprzeciwu wobec przetwarzania danych; 
6)  
prawo do cofnięcia zgody	 
  -    
w przypadku, gdy przetwarzanie danych 
osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą 
przysługuje   tej   osobie   prawo   do   cofnięcia   zgody   w   dowolnym 
momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania 
z   obowiązującym   prawem,   którego   dokonano   na   podstawie   zgody 
przed jej cofnięciem. 
7)  
prawo   do   wniesienia   skargi   do   Prezesa   Urzędu   Ochrony   Danych 
Osobowych na przetwarzanie danych przez Administratora.  
6.  
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych 
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę 
przetwarzania   danych   osobowych   stanowi   przepis   prawa   lub   zawarta 
między stronami umowa w pozostałych przypadkach podanie danych ma 
charakter dobrowolny.  
7.  
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji 
Administrator  	 
nie   będzie	 
  podejmował   wobec   osób,   których   dane 
przetwarza zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem 
profilowania.  
Administrator   nie   przewiduje   przekazywania   przetwarzanych   danych 
osobowych   do   państwa   trzeciego   (tj.	 
państwa,   które   nie   należy   do 
Europejskiego   Obszaru   Gospodarczego   obejmującego   Unię   Europejską, 
Norwegię, Liechtenstein i Islandię)	 
ani do organizacji międzynarodowych.
  Data wprowadzenia: 2020-03-04 1434 Data upublicznienia: 2020-03-04 Art. czytany: 2065 razy
  
 |  
 
 |