|
|
|
|
Jak załatwić sprawę R - Ś
|
|
Rejestracja, dokonywanie zmian i wykreśleń z rejestru żłobka i klubu dziecięcego
Sprawę załatwia
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu, Plac Wolności 1, pokój nr 11, tel. 87 620 10 74.
Podstawa prawna:
Art. 28 i następne ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
Informacje ogólne:
● Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić gminy, osoby fizyczne oraz osoby prawne
i jednostki organizacyjne nieposiadającej osobowości prawnej;
● Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego wymaga wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych;
● Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzi Burmistrz Olecka;
● Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Olecku na stronie www.bip.um.olecko.pl
● Zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.
Aby uzyskać wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. (wzór wniosku w załączeniu).
Sposób postępowania podczas rejestracji:
● W celu rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego należy złożyć wypełniony wniosek o wpis do Rejestru,
● Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia do wglądu:
● dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka;
● w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
● dowód dokonania opłaty, o której mowa w art. 33 ustawy,
● odpis z odpowiedniego rejestru – dotyczy podmiotów będących osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej,
● opinię komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej dotyczącą standardów lokalu, którym będzie prowadzony żłobek / klub dziecięcy,
● pinię właściwego państwowego inspektora sanitarnego dotyczącą standardów lokalu, którym będzie prowadzony żłobek / klub dziecięcy.
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych zgodnie z art. 33 ustawy podlega opłacie, opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu.
Rada Miejska w Olecku w drodze Uchwały Nr ORN.0007.88.2011 z dnia 28 października 2011 r. określiła kwotę za wpis w wysokości 30 % minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.
Opłatę za wpis do rejestru należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku:
Bank PKO BP S.A. nr 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
19-400 Olecko
pokój nr 12, tel. 87 520 21 68
Sposób załatwienia sprawy:
Przed dokonaniem wpisu do rejestru pracownicy Urzędu Miejskiego w Olecku dokonają wizytacji lokalu, aby ustalić, czy żłobek lub klub dziecięcy zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi.
Po dokonaniu wpisu do rejestru - wnioskodawca otrzyma zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Od tego momentu podmiot będzie podlegać nadzorowi gminy, w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3. Nadzór sprawowany będzie na podstawie planu nadzoru. Czynności nadzorcze mogą być również prowadzone poza planem nadzoru.
Odmowa wpisu w przypadku gdy:
● podmiot nie spełnienia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dziecięcego;
● wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
● Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji w terminie 14 dni od zaistnienia zmian;
● Aby dokonać zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. (wzór wniosku w załączeniu).
Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru:
● Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
● złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie (załącznik)
● nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości
w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
● przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
● Aby dokonać wykreślenia z rejestru żłobków i klubów dziecięcych, należy złożyć pisemny wniosek zgodnie z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. (wzór wniosku w załączeniu).
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są z mocy ustawy zwolnione z opłaty.
Data wprowadzenia: 2015-11-27 1300 Data upublicznienia: 2015-11-27 Art. czytany: 5049 razy
|
|
» 1 - Ustawa o opiece nad dziećmi do lat 3 - rozmiar: 181158 bajtów Typ pliku: application/
|
» 2- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 stycznia 2014 r. - rozmiar: 907460 bajtów Typ pliku: application/
|
» 3 - oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu - rozmiar: 13285 bajtów Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
|
» 4 - oświadczenie o spełnieniu warunków lokalowych - rozmiar: 25600 bajtów Typ pliku: application/msword
|
» 5 - oświadczenie o dokonaniu opłaty za wpis - rozmiar: 11937 bajtów Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
|
» 6 - oświadczenie o niekaralności - rozmiar: 24064 bajtów Typ pliku: application/msword
|
» 7 - Uchwała RM Nr ORN.0007.88.2011 w sprawie wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków - rozmiar: 37804 bajtów Typ pliku: application/
|
Wiadomość wprowadził: Wojciech Wiktorzak
|
Rejestr zmian:
|
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|