Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami 2013-03-21 0934 Art. czytany: 4897 razy Miejsce złożenia dokumentów Sekretariat – I piętro, pokój nr 12 Urząd Miejski Plac Wolności 3 Wymagane dokumenty - wniosek – formularz F5/GKO/A - należy złożyć, z co najmniej 1-miesięcznym wyprzedzeniem przed planowanym terminem jego zajęcia, - szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego, - kserokopia pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub zgłoszenia robót budowlanych z potwierdzeniem przyjęcia przez właściwy organ. Opłaty 17 zł. - opłata skarbowa za dokument stwierdzający ustanowienie pełnomocnictwa płatna w kasie Urzędu Miejskiego lub na rachunek bankowy: PKO BP S.A. O/Olecko Nr konta: 57 10204724 0000 3702 0007 6117 Roczne stawki opłat za 1m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy umieszczonego urządzenia: - jezdnia, ciągi piesze a) obszar niezabudowany – 20,00 zł, b) obszar zabudowany - 30,00zł, - pozostałe elementy pasa drogowego – 10,00 zł, - drogowe obiekty inżynierskie – 160,00 zł, Stawki opłat za 1m2 powierzchni pasa drogowego zajętego przez rzut poziomy obiektów budowlanych za każdy dzień zajęcia – 0,50zł. Termin załatwienia Do miesiąca, a w szczególnych przypadkach do dwóch miesięcy. Uwagi - stroną postępowania jest inwestor, który będzie właścicielem wbudowywanego urządzenia. Wykonawca może być stroną postępowania jedynie, gdy posiada pełnomocnictwo do występowania w imieniu inwestora. - za niedotrzymanie warunków określonych w zezwoleniu lub zajęcie pasa bez zezwolenia pobiera się kary pieniężne (art. 40, ust. 12 ustawy o drogach publicznych), - zgodnie z art. 40 ust. 10 ustawy o drogach publicznych (tekst jednolity z 2013 r., poz. 260) za zajęcie pasa drogowego o powierzchni mniejszej niż 1m2 lub powierzchni pasa drogowego zajętej przez rzut poziomy obiektu budowlanego lub urządzenia mniejszej niż 1m2 jest traktowane jak zajęcie 1m2 pasa drogowego Tryb odwoławczy 14 dni od dnia otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Olecka. Podstawa prawna: 1. Ustawa o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985r. 2. Uchwała Nr V/38/07 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 23 lutego 2007r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele niezwiązane z budową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg. Kontakt tel. 87 520 23 83 |