Inspektor d/s pozyskiwania środków unijnych 2010-05-21 1421 Art. czytany: 4426 razy Zadania 1. Prowadzenie stałego monitoringu programów Unii Europejskiej oraz innych programów pomocowych w zakresie możliwości pozyskania środków na realizację zadań gminy; 2. Sporządzanie analiz i planów pod kątem możliwości uzyskania przez Gminę dotacji, ze wskazaniem źródeł finansowania zadań inwestycyjnych z wdrażanych Programów UE w oparciu o możliwości finansowe Gminy. 3. Przygotowywanie zadań inwestycyjnych do realizacji: a) opracowanie założeń programowych inwestycji przewidzianych do realizacji; b) sporządzanie kosztorysów inwestorskich, przedmiarów robót, kalkulacji uproszczonych; c) sporządzanie programów funkcjonalno-użytkowych; d) koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych; e) uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót związanych z realizacją zadania inwestycyjnego. 4. Sporządzanie wniosków o dofinansowanie do odpowiednich Programów UE, monitorowanie podczas realizacji oraz ich rozliczanie, sporządzanie sprawozdań, wniosków o płatność, konsultacje z instytucjami finansującymi. 5. Wdrażanie zadań, które uzyskały dofinansowanie, zgodnie z uchwałą budżetową Gminy na dany rok i Ustawą Prawo Zamówień Publicznych w zakresie: a) wszczynanie postępowań, sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na roboty budowlane i usługi; b) ogłaszanie przetargów publicznych na roboty budowlane i usługi; c) prowadzenie pełnej procedury przetargowej przewidzianej Ustawą Prawa Zamówień Publicznych dotyczących zamówień publicznych o wartości powyżej 40 000 euro; d) prowadzenie zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 40 000 euro; 6. Pełny nadzór nad realizowanymi inwestycjami, przekazywanie do użytku i rozliczenie ich kosztów poprzez: a) sporządzanie umów na wykonanie robót budowlanych oraz nadzorów inwestorskich i autorskich oraz protokołów odbioru robót; b) rozwiązywanie problemów natury technicznej wynikłych w trakcie realizacji inwestycji; c) egzekwowanie od projektanta lub wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych; d) uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych realizowanych inwestycji; e) przeprowadzanie oględzin terenowych realizowanych inwestycji; f) sprawdzanie kalkulacji przedkładanych przez wykonawcę; g) sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i usług; h) organizowanie i udział w przeglądach gwarancyjnych; i) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zrealizowanych zadań inwestycyjnych, j) sporządzanie pism, projektów uchwał i zarządzeń w sprawie przekazania inwestycji do użytkowania; 7. Udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok, w tym inwestycji realizowanych z udziałem środków zewnętrznych oraz przygotowywanie kart zadań inwestycji. Kontakt: Urząd Miejski Plac Wolności 3 19-400 Olecko pok. 7 tel. +87 520 09 62 tel. 570 100 143 |