Zamiana nieruchomości 2003-10-07 1935 Art. czytany: 10128 razy Zamiana nieruchomości Sprawę załatwia Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 21 (II piętro), tel. 87 520 26 33. Dokumenty od wnioskodawcy 1. Wniosek właściciela nieruchomości. 2. Aktualny odpis z księgi wieczystej. 3. Mapka ze wskazaniem terenów do zamiany. Forma załatwienia sprawy 1. Wystąpienie o zaopiniowanie wniosku w sprawie zamiany nieruchomości. 2. Przygotowanie dokumentacji geodezyjnej. 3. Przygotowanie dokumentacji wieczysto - księgowej. 4. Zlecenie opracowania operatu szacunkowego nieruchomości w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych. 5. Zarządzenie Burmistrza w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości. 6. Przygotowanie protokołu z rokowań w sprawie zamiany nieruchomości. 7. Umowa notarialna. Uwagi W przypadku nierównej wartości zamienianych nieruchomości stosuje się dopłatę, której wysokość jest równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości. Termin załatwienia sprawy Sprawa załatwiana w trybie cywilnoprawnym. Czas załatwienia sprawy jest uzależniony od czasu uzyskania niezbędnych opinii i przygotowania dokumentacji Ok. 3 –m-cy. Opłaty Nie podlega opłacie skarbowej. Podstawa prawna Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. |