Wydział Organizacyjny i Nadzoru 2003-05-22 1534 Art. czytany: 10530 razy Kompetencje Wydziału ORN Wydział Organizacyjny i Nadzoru Siedziba: Plac Wolności 3 Kierownik wydziału-Sekretarz Gminy Sławomir Hatalski Tel. 87 520 09 72, e-mail [email protected] Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Nadzoru należy: 1) prowadzenie Punktu Obsługi Interesanta (POI); 2) prowadzenie rejestru zarządzeń burmistrza oraz innych rejestrów; 3) przedkładanie zarządzeń burmistrza wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej -odpowiednio do właściwości organów nadzoru; 4) prowadzenie i rozliczanie kart drogowych kierowcy samochodu służbowego -osobowego; 5) gospodarowanie funduszem płac w porozumieniu z Wydziałem Finansowym; 6) prowadzenie spraw osobowych wynikających ze stosunku pracy pracowników urzędu oraz kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych gminy, poza sprawami dyrektorów przedszkoli, szkół i gimnazjów, a w szczególności spraw związanych z nawiązaniem, zmianami i ustaniem stosunku pracy oraz kompletowaniem i prowadzeniem akt osobowych; 7) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i lustracją pracowników urzędu i kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych gminy oraz spółek; 8) organizowanie prac interwencyjnych, robót publicznych i staży w urzędzie przy współpracy z wydziałami urzędu; 9) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników urzędu; 10) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze; 11) prowadzenie spraw związanych z okresowymi ocenami kwalifikacyjnymi pracowników będącycł' na stanowiskach urzędniczych; 12) organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów; 13) opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczących pracowników urzędu; 14) współpraca z instytucjami, jednostkami szkolącymi w zakresie organizacji szkoleń i kursów dla pracowników urzędu; 15) prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników; 16) współpraca z powiatowym urzędem pracy; 17) prowadzenie archiwum zakładowego urzędu oraz archiwum po zlikwidowanym Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku; 18) wydawanie zaświadczeń oraz świadectw pracy byłym pracownikom urzędu oraz byłym pracownikom ZGM i PGKiM; 19) prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału; 20) gromadzenie danych z zakresu działalności gminy oraz przetwarzanie ich i przekazywanie zainteresowanym jednostkom; 21) ewidencjonowanie, nadawanie biegu sprawom i opracowywanie sprawozdań i informacji dotyczących postulatów, wniosków od mieszkańców gminy, których realizacja pozostaje w kompetencji burmistrza; 22) zapewnienie obsługi kancelaryjno -biurowej urzędu, sekretariatu burmistrza i zastępcy burmistrza; 23) organizacja przyjmowania i załatwiania skarg, wniosków interesantów oraz petycji; 24) prenumerata dzienników, czasopism oraz zakup wydawnictw specjalistycznych; 25) przyjmowanie, rozdział i wysyłka korespondencji; 26) podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek; 27) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej; 28) administrowanie systemami informatycznymi; 29) monitorowanie i bieżące utrzymanie „Sieci szerokopasmowej Gminy Olecko'; 30) zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Inspektora Ochrony Danych; 31) bieżąca konserwacja techniczna sprzętu komputerowego w urzędzie; 32) prowadzenie wspólnie z Wydziałem Finansowym ewidencji środków trwałych; 33) obsługa gospodarcza urzędu; 34) administrowanie lokalami biurowymi oraz pomieszczeniami użytkowymi; 35) czuwanie nad zabezpieczeniem mienia, ochrony budynków; 36) obsługa urządzeń biurowych; 37) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku; 38) dekorowanie siedziby urzędu z okazji świąt i rocznic; 39) plakatowanie i doręczanie korespondencji na terenie miasta; 40) udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału; 41) współdziałanie z innymi wydziałami w sprawie pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych w tym unijnych; 42) współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy; 43) prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału; 44) prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym; 45) obsługa informatyczna monitoringu miejskiego; 46) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału; 47) współpraca z Wydziałem Budownictwa, Inwestycji i Planowania w zakresie budowy infrastruktury telekomunikacyjnej i monitoringu miejskiego; 2. W ramach Wydziału Organizacyjnego i Nadzoru wydziela się Biuro Rady Miejskiej, używającego symbolu BRM, do zadań którego należy: 1) prowadzenie prac związanych z obsługą rady miejskiej i jej komisji; 2) prowadzenie rejestru uchwał rady; 3) przedkładanie uchwał rady wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej - odpowiednio do właściwości organów nadzoru; 4) przygotowywanie dyspozycji dla kierowników zainteresowanych wydziałów dotyczących realizacji uchwał rady - odpowiednio do zakresu ich działania; 5) obsługa kancelaryjno - biurowa rady; 6) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem organizacyjnym wyborów, w tym m.in. parlamentarnych, prezydenckich, samorządowych, referendów i konsultacji społecznych; 7) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem organizacyjnym wyborów przedstawicieli jednostek pomocniczych oraz spraw związanych z tworzeniem sołectw i osiedli; 8) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i lustracją radnych; 9) prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników.' |