Zadania wydziału FN 2003-06-30 0941 Art. czytany: 8691 razy Do zadań Wydziału Finansowego należy: 1/ prowadzenie obsługi kasowej i księgowej gminy w tym niewyodrębnionych finansowo jednostek pomocniczych (sołectwa, rady osiedla), 2/ prowadzenie obsługi księgowej funduszy celowych, 3/ prowadzenie ewidencji księgowej mienia gminy, 4/ wydatkowanie środków publicznych w granicach określonych uchwałą budżetową, 5/ sporządzanie projektów uchwał około budżetowych i funduszy celowych, 6/ sporządzanie projektów planów finansowych dla Urzędu Miejskiego i funduszy celowych, 7/ analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie gminy w celu racjonalnego dysponowania środkami, 8/ prowadzenie spraw płacowych i ich pochodnych pracowników Urzędu, 9/ prowadzenie spraw wynikających z ustawy o podatku VAT i podatku dochodowym od osób prawnych, 10/ sporządzanie sprawozdań finansowych wynikających z przepisów prawa, 11/ opracowywanie dokumentacji określającej zasady (politykę) rachunkowości. |