Zadania wydziału 2020-03-11 0829 Art. czytany: 2611 razy Wydział Budownictwa i Inwestycji Siedziba: Plac Wolności 3 Kierownik wydziału - Katarzyna Madej-Tarasiewicz Tel. 87 307 03 62 Do zakresu działania Wydziału należy: 1) planowanie, przygotowanie, realizacja i rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych; 2) określanie rozmiaru inwestycji, wybór w trybie zamówień publicznych jednostki projektowej, uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót; 3) koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych; 4) ustalanie kosztu inwestycji oraz udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok; 5) wybór wykonawcy robót w trybie zamówień publicznych i zrealizowanie umowy o wykonanie robót lub wykonanie usług; 6) przygotowywanie umów lub pełnomocnictw z zakresu obowiązków i odpowiedzialności inspektora nadzoru inwestorskiego; 7) wykonywanie funkcji inwestora bezpośredniego w stosunku do inwestycji podejmowanych na podstawie uchwały rady i finansowanych z budżetu gminy; 8) koordynowanie działań związanych z przebiegiem robót, o których mowa w pkt 10; 9) przekazywanie do użytku inwestycji i rozliczenie jej kosztów; 10) opiniowanie zamierzeń inwestycyjnych innych inwestorów w zakresie zgodności z planowanymi i realizowanymi inwestycjami gminnymi; 1i) udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału; 12) nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zabezpieczających szkodom, gdy spowodowana przez niego zmiana stanu wody na gruncie wpływa szkodliwie na grunty sąsiednie; 13) zatwierdzanie ugody w sprawie zmian stanu wody na gruntach na wniosek ich właścicieli. 14) sporządzanie sprawozdań dotyczących realizowanych inwestycji na terenie gminy; 15) realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi; 16) prowadzenie Gminnej Ewidencji Zabytków; 17) podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek; 18) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału; 19) prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału; 20) zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Inspektora Ochrony Danych; 21) prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału; 22) prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych. |