Organy przedszkola 2004-10-21 1208 Art. czytany: 4557 razy Organy przedszkola ZAKRES CZYNNOŚCI DYREKTORA PRZEDSZKOLA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W OLECKU Ι. ZADANIA DO ZADAŃ DYREKTORA PRZEDSZKOLA NALEŻY: 1. planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy przedszkola oraz reprezentowanie go na zewnątrz, 2. tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych przedszkola, 3. kształtowanie twórczej atmosfery pracy w przedszkolu, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych, 4. organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola zgodnie z corocznie zatwierdzonym projektem organizacyjnym i planem finansowym, 5. współdziałanie z gminą w zakresie realizacji zadań wymagających takiego współdziałania oraz realizowanie jej zaleceń i wniosków w zakresie i na zasadach określonych w ustawie, 6. przedkładanie do zatwierdzenia radzie pedagogicznej projektów planów pracy przedszkola, kierowanie ich realizacją, składanie radzie pedagogicznej okresowych sprawozdań z ich realizacji, 7. ustalenie po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej organizacji pracy przedszkola, 8. przedkładanie radzie pedagogicznej projektów innowacji i eksperymentów pedagogicznych w celu podjęcia uchwały, 9. opracowywanie i realizowanie planu finansowego szkoły, stosownie do przepisów określających zasady gospodarki finansowej przedszkola oraz przedstawienie projektu radzie pedagogicznej, 10. sprawowanie nadzoru pedagogicznego na zasadach określonych w odrębnych przepisach, w tym systematyczne hospitowanie zajęć prowadzonych przez nauczycieli, 11. prowadzenie dokumentacji przedszkola wynikającej ze szczególnych przepisów, 12. realizacja uchwały rady pedagogicznej podjętych w ramach ich kompetencji, 13. zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań oraz ich doskonaleniu zawodowym, 14. zapewnienie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, wykonywanie zadań dotyczących planowania obronnego, obrony cywilnej, 15. sprawowanie nadzoru nad działalnością administracyjno-gospodarczą przedszkola, 16. organizowanie wyposażenia przedszkola w środki dydaktyczne i sprzęt 17. nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji przez nauczycieli i administracji przedszkola, 18. organizowanie przeglądu technicznego obiektów szkolnych oraz prac konserwacyjno-remontowych, 19. organizowanie określonych inwentaryzacji majątku przedszkolnego, 20. wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych oraz zleconych przez organ prowadzący. ΙΙ UPRAWNIENIA Dyrektor przedszkola : 1. jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów prawa dla zatrudnianych w przedszkolu i zwalnianych nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami, 2. prowadzi teczki akt osobowych, 3. dysponuje przyznanymi limitami zatrudnienia, 4. występuje z wnioskami po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla pracowników przedszkola, 5. przyznaje premię pracownikom administracji i obsługi, 6. realizuje zadania związane z oceną pracy nauczycieli, 7. wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa. ΙΙΙ ODPOWIEDZIALNOŚĆ Dyrektor przedszkola odpowiada za : - sprawną organizacje placówki, - bezpieczeństwo dzieci i pracowników oraz prawidłowe wyposażenie materialne przedszkola, - prawidłowość i jakość żywienia dzieci, - prawidłową gospodarkę środkami finansowymi oraz prawidłowość rozliczeń, - zabezpieczenie budynków, wyposażenia oraz prawidłowe ocechowanie sprzętu, - prowadzenie ksiąg inwentarzowych, - oszczędność materiałów oraz zużycie opału, energii elektrycznej, wody itp., - dyscyplinę i dobrą atmosferę w pracy, - zabezpieczenie gotówki, pieczęci i druków ścisłego zarachowania. |